رسانه‌ها؛ خط مقدم مقابله با کانون‌های ضدمعنویت
کد خبر: 4039839
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
مدرس حوزه علمیه پلدختر مطرح کرد:

رسانه‌ها؛ خط مقدم مقابله با کانون‌های ضدمعنویت

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) پلدختر اخلاق و معنویت را معیار کمال حقیقی دانست و گفت: رسانه‌ها در خط مقدم آگاهی‌بخشی به جامعه و مقابله با کانون‌های ضد معنویت هستند.

لیلا پرون، مدرس حوزه علمیه الزهرالیلا پرون، مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) پلدختر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به جایگاه و اهمیت مکارم اخلاقی، ایمان و معنویت در سلامت و پیشرفته همه‌جانبه اجتماع و حکومت اسلامی، اظهار کرد: در اهمیت مکارم اخلاقی ایمان و معنویت همین بس که پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: «رسالت ما در کنار توحید تکمیل مکارم اخلاقی است».

وی با طرح این سؤال که چرا ایمان، معنویت و مکارم اخلاقی مهم است، گفت: امام علی(ع) به زیبایی پاسخ می‌دهد که به مکارم اخلاقی پایبند باشید چراکه آن سرمایه بلندی برای سعادت دنیوی و اخروی است.

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اخلاق و معنویت را دومین محور بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» قرار داده است و این امر نشان از اهمیت این دو واژه دینی در پیشرفت و تعالی نظام اسلامی است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با استناد به کتب دینی معنویت به معانی ارزش‌های معنوی ازجمله اخلاص، ایثار و ایمان و ارزش‌های اخلاقی با مصادیقی چون رعایت فضیلت‌ها، شجاعت و خیرخواهی، استقامت در سختی‌ها، راستگویی، نیکی کردن، رعایت حق همسایه، حیا و عفت اشاره کرده است.

پرون با تأکید بر لزوم رشد و تقویت اخلاق و معنویت توسط مسئولان و رسانه‌ها، گفت: اصحاب رسانه در خط مقدم آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی جامعه به صورت جهادی تلاش کنند چراکه فعالیت رسانه‌ها نوعی مقابله با کانون‌های ضدمعنویت و اخلاق است.

وی با اشاره به اینکه کار حهادی کار مخلصانه و برای خداست و در آن خستگی وجود ندارد، اظهار کرد: دستاورد انقلاب اسلامی ایران ترویج اخلاق و معنویت بود چراکه قبل از انقلاب در زمان پهلوی، شهوت و هوسرانی رواج پیدا کرده بود تا جوانان سرگرم هوا و هوس شوند و نتوانند پیشرفت کنند.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اخلاق و معنویت ترویج یافت و همین امر سبب پیشرفت و ترقی همه‌جانبه شد، تصریح کرد: دشمن از ماهواره و رسانه‌های خود  استفاده و کانون‌های ضداخلاقی ایجاد کرده تا به دل افکار جوانان حمله می‌کنند که در این راستا رسانه نقش خنثی‌کنندگی در برابر تهاجم دشمن را دارد.

وی با بیان اینکه اخلاق و معنویت مکمل همدیگر هستند و هرچه ایمان بیشتر باشد خلقیات نیکوتر است، ادامه داد: هر چه اخلاق بیشتر باشد معنویت تقویت می‌شود کمااینکه اخلاق و معنویت در مقابل سود و منفعت دنیا قرار می‌گیرد.

پرون اخلاق و معنویت را جهت‌دهنده جهات انسانی دانست و با بیان اینکه وقتی انگیزه خدایی باشد جهت حرکات ما الهی می‌شود، اضافه کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری اخلاق و معنویت مثل هوا و روح جامعه است کمااینکه خداوند متعال در آیه ۱۰۹ سوره توبه با این مضمون «أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىَ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ» به این موضوع اشاره دارد.

این مدرس سواد رسانه ملاک و معیار کمال حقیقی را اخلاق و معنویت دانست و گفت: در آیات ۷ تا ۱۰ سوره شمس با این مضمون «وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا﴿7﴾ فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا﴿8﴾ قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا ﴿9﴾ وَقَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا» آمده است که سوگند به خدا که هر کس نفس را پاک کند رستگار شده و هر کس نفس را آلوده کرد در باخت است.

این مدرس حوزه با بیان اینکه اخلاق و معنویت حاجات اصلی جامعه است و وقتی اخلاق و معنویت با هم باشد مردم در صحنه‌ای پیشقدم می‌شوند، اضافه کرد: چیزی که باعث شکست ملت می‌‌شود برداشتن اخلاق و معنویت است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از هر راهی بر علیه کشور استفاده می‌کند، اظهار کرد: اخلاق و معنویت نگهبان ثبات جامعه اسلامی است و ملت و دولت اسلامی را همسو می‌کند لذا باید منش و رفتار معنوی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هر چه معنویت زیاد باشد اخلاقیات نیکوتر می‌شود اخلاق و معنویت را یک تمرین برای زمان ظهور دانست و گفت: لازم است منش و رفتار معنوی داشته و به‌دنبال رواج و رشد اخلاق باشیم و آن را در درون خود تقویت کنیم.

خبرنگار: مهناز عالی‌نژادیان

انتهای پیام
captcha