لرستان میزبان جشنواره ملی تبیین «موشن گرافیک» شد
کد خبر: 4040792
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

لرستان میزبان جشنواره ملی تبیین «موشن گرافیک» شد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از فراخوان جشنواره ملی تبیین «موشن گرافیک» و برگزاری این جشنواره به میزبانی لرستان، خبر داد.

منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانمنصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت مسئله تبیین، اظهار کرد: در این راستا گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با همکاری اداره‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان لرستان، اقدام به برگزاری جشنواره ملی تبیین «موشن گرافیک» با موضوع قرآن و عترت کرده است.

وی اضافه کرد: تولید آثار آموزشی، پژوهشی و تبلیغی به‌صورت خلاقانه و الهام‌بخش هنری با موضوع قرآن و عترت به‌منظور تبیین فرهنگ ناب اسلامی را می‌توان از اهداف برگزاری جشنواره ملی تبیین «موشن گرافیک» برشمرد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول شامل تمامی موضوعات حوزه قرآن و عترت و معارف اسلامی و بخش ویژه شامل نهج‌البلاغه، آموزش و تبیین معارف نهج‌البلاغه، خطبه‌ها و حکمت‌ها است.

احمدی ادامه داد: بخش اول جشنواره ملی تبیین موشن گرافیک با موضوع  بازآفرینی هنری مفاهیم اسلامی با استفاده از آیات قرآن و احادیث ائمه معصومین(ع)، بازآفرینی هنری مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب،  منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآنی ـ اسلامی، نمایش هنری روحیه ایثار، جهاد و شهادت، فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و...، اثر با استناد به سوره‌ها، داستان‌ها و شخصیت‌های قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه و احادیث ائمه معصومین(ع)، اشاره مستقیم یا غیرمستقیم به سیره علمی و عملی اهل‌بیت(ع)، اخلاق و معارف اسلامی و اصول و فروع دینی و  تمامی مباحث و معارف اسلامی مرتبط با حوزه قرآن و عترت و ارزش‌های اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بخش ویژه این جشنواره با محوریت آموزش و تبیین معارف نهج‌البلاغه، خطبه‌ها و حکمت‌ها، اظهار کرد: این بخش با موضوعات بازآفرینی هنری مفاهیم خطبه‌ها و حکمت‌های نهج‌البلاغه، تبیین و ترویج هنری سبک زندگی در نهج‌البلاغه، استناد به خطبه‌ها و حکمت‌های نهج‌البلاغه، ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه به بیان هنری، اشاره مستقیم یا غیرمستقیم به سیره علمی و عملی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه و  تمامی مباحث و معارف اسلامی مرتبط با نهج‌البلاغه، برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در هر بخش سه اثر به عنوان آثار اول تا سوم و یک اثر شایسته تقدیر معرفی خواهد شد، گفت: هنرمندان و علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره برای ارسال آثار تا پایان فروردین‌ماه 1401 مهلت دارند و داوری و انتخاب آثار برتر تا اواسط اردیبهشت‌ماه و مراسم اختتامیه پایان اردیبهشت‌ماه 1401 برگزار می‌شود.

احمدی یادآور شد: علاقه‌مندان می‎توانند آثار خود را بر روی لوح فشرده به آدرس دبیرخانه،  بارگذاری اثر بر روی سایت دبیرخانه در قالب فایل فشرده(zip)، ارسال آثار از طریق شبکه اجتماعی واتساب و ایتا به شماره 09304918042 و  ارسال آثارازطریق پیام‌رسان اینستاگرام به آی دی lo_tabeenبه دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خاتمه گفت: فرمت‌های مورد پذیرش برای بارگذاری اثر MP4 H.264 و HEVC H.265، و حداکثر حجم فایل ارسالی Mb1000 است.

انتهای پیام
captcha