برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی «نماز و قرآن» معرفی شدند
کد خبر: 4041778
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
در سپیدان؛

برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی «نماز و قرآن» معرفی شدند

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی «نماز و قرآن» در رشته نقاشی در شهرستان سپیدان برگزار شد که در آن برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی «نماز و قرآن»، سپیدانبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با اعیاد شعبانیه، اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی «نماز و قرآن» در رشته نقاشی امروز، 18 اسفندماه در شهرستان سپیدان استان فارس برگزار شد.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در این مراسم گفت : فرهنگ دینی و قرآنی امروز در جهان در جایگاه فرهنگ بزرگ جهانی، جای خود را باز کرده است زیرا ابزارهای هنری توانمندی خود را در تاثیرگذاری برای این کار نشان دادند.

وی با اشاره به نقش هنر در مانایی پیام‌های قرآنی گفت: هنر و ابزارهای هنری امروز نقش اساسی و مهم در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا نظری‌فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان نیز در این مراسم نماز را از محورها و پایه‌های دین اسلام دانست و گفت: همه کارهای ما بسته به پذیرش نماز است؛ اگر نماز انسان در درگاه حق پذیرفته شود، دیگر اعمال صالح هم پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: نماز، محور خوشبختی و سعادت بشر است. اگر نماز با خلوص و نیت کامل خوانده شود، تاثیرات و برکات آن را در زندگی به وضوح خواهیم دید.

سید ابراهیم حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان و بیضا هم در این مراسم با اشاره به شیوه اجرای این جشنواره گفت: این جشنواره به کوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپیدان و با همکاری شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس و در راستای ترویج فرهنگ دینی و نماز به ویژه برای نوجوانان و جوانان برگزار شد. 

وی افزود: این اداره هر ساله برنامه‌های گوناگونی را در راستای توسعه این فرهنگ با بهره‌گیری از ابزار هنری که تاثیرگذارترین ابزار برای رشد و آگاه‌سازی، انتقال و نهادینه‌سازی فرهنگ در جامعه است، همچون جشنواره‌های دینی و قرآنی، نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی، آموزش، کارگاه‌ها و نشست‌ها، آئین‌های پاسداشت، بزرگداشت و گرامی‌داشت چهره‌های برجسته دینی، فرهنگی و هنری برگزار می‌کند.

حسینی تصریح کرد: فراخوان این جشنواره در 15 بهمن  از طریق فضای مجازی و حقیقی  اعلام شد و در نتیجه 110 اثر  نقاشی  در دو گروه سنی به دبیرخاته جشنواره ارسال شد که پس از داوری به 6 نفر در دو گروه سنی مقام های اول تا سوم را کسب کردند.  چون آیین پایانی جشنواره همزمان با جشن‌های شعبانیه شد، بر آن شدیم تا به تبرک اهل بیت، 8 نفر از گروه زیر 15 سال را در جایگاه شایسته تقدیر داشته باشیم.

اسامی برندگان دریافت هدایا جشنواره هنرهای تجسمی نماز رشته نقاشی به شرح ذیل اعلام شدند:

بالای 15 سال:

فاطمه امیدوار، اول

الهه عالی پور، دوم

غزل جعفری، سوم

 

زیر 15 سال:

نازنین رستمی، اول

مهیا یزدان‌پناه، دوم

فاطمه کاظمی، سوم

 

شایسته تقدیر:

فاطمه صالحی

نازنین روئین‌تن

دانیال صدر

آوا احمدی

فاطمه قاسمی

منصوره خوشخو 

زهرا رستمی

مرضیه قاسمی

انتهای پیام
captcha