آمادگی ایستگاه‌های صلواتی جاده‌های منتهی به مشهد در آستانه نیمه شعبان
کد خبر: 4041900
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

آمادگی ایستگاه‌های صلواتی جاده‌های منتهی به مشهد در آستانه نیمه شعبان

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ایستگاه‌های صلواتی جاده‌های منتهی به مشهد در آستانه نیمه شعبان آماده خدمت رسانی به زائران پیاده است.

زائران پیادهحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) این آمادگی را دارد که در صورت نیاز با تمام ظرفیت در حوزه‌های اسکان، تغذیه و درمان در خدمت ستاد خدمات سفر استان باشد.

رضایی بیان کرد: علاوه بر این نیز در جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) این آمادگی وجود دارد که بستر خدمت‌رسانی در صورت حضور زائران پیاده در ایستگاه‌های صلواتی را فعال کند.

وی افزود: بر این اساس ایستگاه‌های پنج‌گانه ثابت مسیرهای نیشابور، سرخس و قوچان برای میزبانی از زائرینی که قصد تشرف با پای پیاده به مشهد را دارند آمادگی را دارد، لذا کاروان‌های پیاده می‌توانند با اعلام قبلی از خدمات بین راهی این ایستگاه‌ها برخوردار شوند.

رضایی با اشاره به اینکه همه ساله قبل از همه‌گیری کرونا در ایام شعبانیه پذیرای حضور زائرین پیاده بودیم، عنوان کرد: به زائران پیاده‌ای که در سال جاری و در نیمه شعبان با پای پیاده برای زیارت به مشهد مشرف خواهم شد توصیه می‌شود که مسیر کوتاهی را برای پیاده روی انتخاب کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: به زائرین توصیه شده که در این راستا به محور نیشابور به مشهد توجه بیشتری داشته باشند، چرا که می‌توانند از ایستگاه‌های صلواتی از جمله رباط خاکستری و زائرسرای امام هادی(ع) که در نزدیکی مشهد است استفاده کنند، همچنین پیش از حرکت با مدیران ایستگاه‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) آمادگی این را دارد که در حوزه تجهیز مراکز اسکان اضطراری نیز کمک کند، ضمن اینکه ما همه ساله زائرین پیاده خارجی هم داریم و برای ارائه خدمت به این عزیزان نباید غفلتی صورت گیرد.

رضایی بیان کرد: در راستای رفاه حال زائران ضرورت دارد، ساماندهی دستفروشان در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی توسط دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد، ضمن اینکه توصیه می‌شود، اصناف و بازاریان برای میزبانی خوب در ارائه قیمت‌های منصفانه پیش‌قدم شوند.

انتهای پیام
captcha