بازخوانی شناخت جوانان از امام زمان(عج)
کد خبر: 4043929
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد:

بازخوانی شناخت جوانان از امام زمان(عج)

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم معرفت‌افزایی در جشن‌های نیمه شعبان، گفت: باید بازخوانی شناخت جوانان و نوجوانان از امام زمان(عج) مد نظر باشد و آموزش‌های مبتنی بر قرآن را ارائه دهیم تا خط فکری آن‌ها بر اساس قرآن و روایات در زمینه ظهور شکل بگیرد.

سیده‌معصومه طباطبایی، استاد حوزه علمیه خواهران قم سیده‌معصومه طباطبایی، استاد حوزه علمیه خواهران قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، اظهار کرد: دوره امامت حضرت مهدی(عج) پس از وفات امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری آغاز شد‌؛ امام زمان پس از وفات پدرش، در غیبت صغری به سر برد و در این مدت به واسطه چهار نائب خاص با شیعیان ارتباط داشت، با آغاز غیبت کبری در سال ۳۲۹، ارتباط مردم با امام زمان(عج) از راه نائبان خاص نیز پایان یافت.

وی نیمه شعبان را روز خاصی عنوان کرد و افزود: در این روز که اذهان عمومی معطوف به مقام و جایگاه امام زمان(عج) می‌باشد، بهترین راهکار این است که در کنار جشن‌های نیمه شعبان، معرفت و شناخت نسبت به امام زمان(عج) پیدا کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ممکن است مردم در نگاه‌های خود باورهای متفاوتی نسبت به معنای ظهور داشته باشند و جوانان به دلیل باورهای غلط تصور کنند که در زمان ظهور منجی، جنگ و جدال رخ می‌دهد، اما باید نگاه جوانان را به اثرات مثبت حضور امام زمان(عج) معطوف کنیم.

طباطبایی بیان کرد: اینکه چه نیازهایی به ظهور امام زمان(عج) وجود دارد و چه موانعی در ظهور وجود دارد، باید برای مردم به خوبی و درستی بازگو شود.

وی گفت: چنانچه باور درستی در خصوص امام زمان(عج) میان جوانان ایجاد کنیم، نگاه‌شان اصیل و منطبق با قرآن و روایات خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران قم ابراز کرد: باید بازخوانی شناخت جوانان و نوجوانان از امام زمان(عج) مد نظر باشد و آموزش‌های مبتنی بر قرآن را ارائه دهیم تا خط فکری آن‌ها بر اساس قرآن و روایات در زمینه ظهور شکل بگیرد.

وی با اشاره به لزوم معرفت افزایی در جشن‌های نیمه شعبان، افزود: انضمام فرهنگی موجب می‌شود که جشن‌های نیمه شعبان در اذهان عمومی بیش تر مورد توجه قرار گیرد.

طباطبایی بیان کرد: جشن‌های نیمه شعبان باید چراغی را برای نوجوانان و جوانان روشن کند تا موجب آموزش صحیح شود؛ توزیع کتاب و بروشور با نگاه نو به منجی و امامت حضرت مهدی(عج) بسیار موثر بوده است که خوشبختانه طی سال‌های اخیر انجام می‌شود.

استاد حوزه علمیه، نیمه شعبان را روز تجدید بیعت با امام زمان(عج) دانست و افزود: حضور امام زمان(عج) در جامعه موجب رفع مشکلات می‌شود و بسیاری از تلخی‌های موجود به دلیل عدم وجود امام زمان(عج) است.

وی رزق و برکات آسمان‌ها و زمین را به دلیل وجود امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: نیمه شعبان روز تجدید بیعت میان مسلمانان و شیعیان و ایجاد وحدت و تجدید بیعت میان مسلمانان جهان با منجی عالم بشریت است.

طباطبایی بیان کرد: طبق آیه صریح قرآن، یکی از مهم‌ترین برکات امام زمان(عج) عدالت محوری است و اینکه میان مردم با مساوات و برابری رفتار می‌کند‌.

وی ادامه داد: نیازمند حضور امام زمان(عج) هستیم تا نیاز فکری، فرهنگی و معنوی انسان‌ها برطرف شود.

استاد حوزه علمیه عبودیت را مهم‌ترین خصوصیت اهل بیت(ع) از جمله امام زمان(عج) دانست و اضافه کرد: طولانی شدن غیبت امام زمان(عج) نشان‌دهنده عبودیت ایشان است.

وی یادآور شد: عبودیت و راضی شدن به حکمت و مشیت الهی مساله مهمی در مسیر ولایت امام زمان(عج) است و ایشان حکمت الهی را در مساله غیبت به خوبی پذیرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha