وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان غربی وجود ندارد
کد خبر: 4044166
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان غربی وجود ندارد

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارند.

وضعیت قرمز کرونایی به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی افشانی، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی، 28 اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: در حالی که تا دو هفته گذشته، ۹ شهرستان در این استان وضع قرمز کرونایی داشتند، طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، این استان وضع قرمز ندارد.

وی افزود: در حال حاضر ۶ شهرستان آذربایجان‌غربی وضعیت نارنجی کرونایی دارند که ارومیه، پلدشت، تکاب، چایپاره، خوی و شوط را شامل می‌شود، همچنین ۱۰ شهرستان اشنویه، بوکان، چالدران، سردشت، سلماس، شاهین‌دژ، نقده، ماکو، مهاباد و میاندوآب وضعیت زرد کرونایی دارد که امیدواریم به سمت نارنجی و قرمز حرکت نکنند.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین شهرستان پیرانشهر در جنوب استان به وضعیت آبی کرونایی رسیده که این روند، امیدوارکننده است.

وی عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه افراد جامعه در این وضعیت ضروری است که امیدواریم با اهتمام شهروندان، از وضعیت قرمز و نارنجی به سمت زرد و آبی حرکت کنیم.

افشانی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که نشان‌دهنده کاهش قابل توجه آمارهای ابتلا در استان است، ولی مردم باید در ایام نوروز، توجه ویژه‌ای به رعایت پروتکل‌ها داشته باشند تا آمار دوباره افزایشی و جهشی نشود.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی به علت ابتلا به کرونا بستری شده‌اند، با اضافه شدن این تعداد، کل بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۳۰۴ نفر رسید.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر، ۱۳۳ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۴۲ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی از فوت هفت نفر در آذربایجان غربی شامل سه نفر در خوی، ۲ نفر در ارومیه و یک نفر در شهرستان‌های میاندوآب و مهاباد بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با اضافه شدن این تعداد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۴۹۳ نفر رسید.

 

 

 

انتهای پیام
captcha