اهتمام ویژه مجلس و دولت برای تحقق «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»
کد خبر: 4044475
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

اهتمام ویژه مجلس و دولت برای تحقق «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، بر اهتمام ویژه برای شکوفایی اقتصاد و تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تأکید کرد و گفت: مجلس و دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس به گزارش ایکنا از فارس، علیرضا پاک‌فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی امروز، اول فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، بر اهتمام ویژه برای شکوفایی اقتصاد و تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تأکید کرد و گفت: مجلس و دولت به موضوع آموزش و پرورش منابع انسانی و همچنین به‌کارگیری ظرفیت نخبگان، پژوهشگران و فناوران ایرانی در عرصه تولید داخلی و اقتصاد ملی توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته همواره موضوع تولید، اقتصاد و اشتغال مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار کرد: در این سال جدید که با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است امیدواریم تا بتوانیم رونق تولید و ایجاد اشتغال را داشته باشیم.

پاک‌فطرت با تأکید بر اینکه باید این شعار را عملیاتی کنیم، افزود: در تولید باید علم را به ثروت تبدیل کنیم چراکه جایگاه علمی کشور ایران به‌ویژه دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان آن از نظر علمی در رتبه‌های بسیار خوبی در دنیا قرار دارد، اما مشکل ما این است که هنوز نتوانستیم مانند دیگر کشورها و شرکت‌های برند این علم را به ثروت تبدیل کنیم تا در تولید نیز سریع‌تر به بهره‌برداری‌های لازم برسیم.

وی با اشاره به اهمیت شکوفایی اقتصادی در ایجاد اشتغال جوانان، گفت: در سال جاری رشد هشت درصدی در موضوع اقتصاد هدف‌گذاری شده است، اما متأسفانه در دنیا بوی جنگ می‌آید و این ابرقدرت‌های ظالم نیز دولت‌ها و ملت‌ها را به جان هم انداخته‌اند که امیدواریم جمهوری اسلامی با درایت بتواند مشکلات اقتصادی خود را به‌ویژه در رابطه با ایجاد اشتغال که از دغدغه‌های جدی جوانان است را حل کند.

پاک‌فطرت با تأکید بر اهمیت آموزش در اقتصاد جهانی، گفت: در قرن جدید که امسال، سال اول آن است، امیدواریم که در دنیا در بحث اشتغال و اقتصاد برای مردم حرف برای گفتن داشته باشیم؛ باید به موضوعات آموزشی و همچنین پرورش دانش‌آموزان هم توجه بسیار جدی داشته باشیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بخواهیم کشور را خودکفا کنیم باید در تولید علم و آموزش و پرورش نیروی انسانی اهمیت قائل شویم.

وی با تأکید بر اینکه مجلس باید در موضوع بودجه به سه وزارت آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان نیز توجه ویژه داشته باشد، گفت: کشورهای موفق به آموزش توجه کردند و اگر بخواهیم در موضوع تولید با دنیا رقابت کنیم و محصول با کیفیت تولید و عرضه کنیم باید در آموزش نیز برنامه جدی داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه تحقق شعار سال ضرورت دارد، اظهار کرد: وزارتخانه‌های صنعتی و آموزشی باید به هم نزدیک شوند و هم‌افزایی داشته باشند که در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر مؤسسات علمی، پژوهشی، فنی و مهارتی می‌توانند در فرآیند مذکور نقش‌آفرینی داشته باشد.

پاک‌فطرت به اهمیت جذب و به کارگیری نخبگان، پژوهشگران و فناوران ایرانی در کشور تأکید کرد و گفت: جوانان با استعداد و با علم و اندوخته‌های خوبی در کشور داریم که همانند سایر کشورهای توسعه‌یافته دنیا امکان به‌کارگیری و جذب آن‌ها وجود دارد که در این زمینه نیازمند فعال شدن بخش خصوصی در اقتصاد ملی هستیم.

وی با اشاره به اینکه نخبگان در رونق اقتصادی کشورشان نقش اساسی دارند، بیان کرد: دنیا از سال‌های قبل به این سمت و سو رفته‌ است و با به‌کارگیری ظرفیت نخبگان در موضوعات اقتصادی در رابطه با ارزش افزوده بالا در تولید و همچنین در افزایش ناخالصی ملی نیز کشورشان را مراحل خوبی از پیشرفت و توسعه رسانده‌اند.

انتهای پیام
captcha