«بهار همدلی» بانوان طلبه یزدی در تعطیلات نوروز
کد خبر: 4044653
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

«بهار همدلی» بانوان طلبه یزدی در تعطیلات نوروز

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: بانوان طلبه مدارس علمیه استان با اجرای طرح «بهار همدلی» در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند گام برداشتند.

«بهار همدلی» بانوان طلبه یزدی در تعطیلات نوروزمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با تبریک سال جدید و با اشاره به فعالیت طلاب در ایام نوروز اظهار کرد: به مناسبت تعطیلات نوروز برنامه‌های متنوعی از سوی بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران استان اجرایی می‌شود.

وی حضور مبلغان در پارک‌ها، اماکن مذهبی و گردشگری برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره به مسافران نوروزی، محفل انس با دعا و مناجات شعبانیه در فضای مجازی با عنوان «نوروز معنوی»، برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه بانوان ۱۸ تا ۴۰ سال با عنوان «در مسیر آرامش» و موضوع حجاب و عفاف با هدف آشنایی بانوان با حوزه علمیه خواهران جهت پذیرش و مسئله حجاب در جامعه را از جمله این برنامه‌ها دانست.

حسن پور با اشاره به طرح «بهار مهدوی» در فضای مجازی با هدف معرفی ادعیه سفارش شده در زمان غیبت، معرفی کتب مهدوی، کلیپ، محتوا مربوط به مهدویت خبر داد و با اشاره به تشکیل گروه قرآنی ویژه مبلغان فعال قرآنی گفت: این گروه با هدف تولید محتوا برای شروع ماه مبارک رمضان ایجاد شده است.

وی برگزاری جلسات تفسیر قرآن به همراه احکام در پایگاه‌های بسیج، جلسات مجازی معرفت قرآن ویژه طلاب و دانش آموختگان، طرح ایجاد انس با قرآن کریم و صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در ایام نوروز و آموزش چگونگی مطالعه و انس با آن به مردم یزد و روستاهای اطراف، تولید محتوا و پخش در فضای مجازی با محوریت و هشتک گذاری #جهاد تبیین را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

حسن‌پور با اشاره به تهیه بسته‌های معیشتی ویژه نوروز تحت عنوان «عیدانه مهدوی» و اهدا به خانواده‌های نیازمند گفت: «به عشق مهدی هواتو دارم » طرح خوشحال کردن کودکان نیازمند درایام نوروزی است که از سوی طلاب مدارس علمیه رقم خواهد خورد. همچنین بُن‌های کفش و پوشاک از سوی طلاب تهیه شده که در آستانه تحویل سال جدید به نیازمندان اهدا شد.

وی با اشاره به اجرای پویش «دختران آفتاب»، از استقرار طلاب در غرفه‌های چالش و پر پرواز ویژه بانوان و غرفه ویژه کودک مقابل در ورودی مسجد جامع در ایام عید نوروز خبر داد و با اشاره به شرکت در رزم‌های خیابانی هر روزه در ایام عید در مناطق پر بازدید جهت امر به معروف و نهی از منکر گفت: طلاب با گفت‌وگوی دوستانه با شهروندان و مسافران بد حجاب در راستای عمل به فریضه جهاد تبیین گام بر می‌دارند.  

حسن پور، اجرای طرح «ربیع الانام» با هدف نشر پیام‌های معرفتی مهدوی در فضای مجازی، برگزاری سلسله جلسات حلقه تربیتی با موضوع تربیت اقتصادی ویژه طلاب، طرح همسرانه برگزاری جلسات مشاوره‌ای به بانوان، مسابقات کتابخوانی و برگزاری نشست‌هایی با موضوعات متعدد از جمله امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری کلاس تدبر در قرآن ویژه طلاب، پويش «باید منتظر باشیم» با محوريت توزيع بسته‌های فرهنگی و معيشتی جهت سلامتی و تعجیل در امر فرج، تهیه و توزیع عکس نوشته و کلیپ در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha