مشارکت ۱۰ میلیون زائر در طرح آرامش بهاری
کد خبر: 4045380
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
حجت‌الاسلام عادل خبر داد:

مشارکت ۱۰ میلیون زائر در طرح آرامش بهاری

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون، ۱۰ میلیون نفر به‌عنوان زائر در امامزادگان حضور یافته و در طرح آرامش بهاری مشارکت داشته‌اند.

غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریهبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه سفر به اصفهان و بازدید از بقاع متبرکه این استان و روند اجرای طرح آرامش بهاری، اظهار کرد: در این سفر، از بسیاری از بقاع متبرکه استان در مرکز، غرب و شمال بازدید کردم.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در استان اصفهان، گفت: فعالیت‌های انجام شده در این استان جای قدردانی دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در سراسر کشور از ۲۸ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۳ فروردین‌ماه سال‌جاری ادامه دارد، افزود: یک هزار و ۸۰۰ امامزاده در سه سطح میزبان اجرای این طرح هستند.

وی اضافه کرد: ۱۸۰ امامزاده به‌عنوان میزبان سطح یک آرامش بهاری انتخاب و بنا بر موقعیت جغرافیایی و پذیرایی از مسافران تجهیز شده‌اند.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به اینکه در سال‌جاری با توجه به بهبود شرایط بهداشتی و گذر از قله ابتلا به کرونا و همچنین تمهیدات ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفرهای نوروزی شاهد افزایش چشمگیر سفرها در سراسر کشور هستیم، گفت: مسافران نیز توجه ویژه‌ای به حضور در امامزادگان دارند.

وی با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری، پذیرایی، اسکان و اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه در دستورکار قرار دارد، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای این امر از اول اسفندماه آغاز شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اعزام یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از مبلغان به استان‌های کشور، بیان کرد: ۵۸۰ خیمه معرفت در امامزادگان کشور راه‌اندازی شده است که خدمات مختلفی به زائران ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در خیمه‌های معرفت خدماتی مانند غرفه‌های مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه ویژه کودکان و غرفه چندرسانه‌ای راه‌اندازی شده است، گفت: در کنار این غرفه‌ها، دستاوردهای طرح شمیم خدمت که نتیجه کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای افراد ناتوان بوده، در قالب نمایشگاهی برای فروش محصولات راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون، ۱۰ میلیون نفر به‌عنوان زائر در امامزادگان حضور یافته و در طرح آرامش بهاری مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های خوبی نیز هنگام تحویل سال در امامزادگان برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha