اعطای مرخصی به ۷۰۰ نفر از زندانیان کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4045640
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

اعطای مرخصی به ۷۰۰ نفر از زندانیان کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد از اعطای مرخصی به ۷۰۰ نفر از زندانیان کهگیلویه‌وبویراحمد خبر داد.

 زندانیان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 10 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، از اعطای مرخصی به ۷۰۰ نفر از زندانیان واجدالشرایط در ایام نوروز خبر داد.

وی افزود: با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و تحکیم بنیان خانواده‌ها به ۷۰۰ نفر از زندانیان محکوم در ایام نوروز با رعایت شرایط خاصی، مرخصی اعطاء شد.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه با موافقت شورا‌های طبقه بندی و دستور مراجع قضایی ۷۰۰ زندانی که مراحل تامین وثیقه، کفالت و ضامن آنان انجام شده به مرخصی رفته اند، تصریح کرد: مابقی نیز به زودی شرایط وثیقه و ضامن برایشان فراهم و به مرخصی خواهند رفت.

بیژنی اضافه کرد: افراد دارای سابقه جرایم خشن و پرونده‌های دارای شاکی بدون رضایت مرخصی نوروزی ندارند، چراکه جولان و حضور مخلان امنیت جامعه تهدیدی برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اساسی قوه قضائیه حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است، یادآور شد: بر این اساس دادگستری‌های شهرستان‌ها و اداره کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد اقدامات زیادی برای تحقق این امر انجام داده که می‌توان به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha