امیدآفرینی در جامعه یکی از محورهای مهم جهاد تبیین است
کد خبر: 4045940
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

امیدآفرینی در جامعه یکی از محورهای مهم جهاد تبیین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مهم‌ترین خطوط اصلی امام امت تقویت ایمان و امیدواری مردم و مقابله با یاس است و عده‌ای با اهداف مختلف به دنبال ایجاد یاس در مردم هستند و طلاب و روحانیون باید تحلیل‌های درست را در این زمینه روایت کنند.

حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از  آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی 11 فروردین در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار کرد: رهبر انقلاب مدتی است که بر مسئله جهاد تبیین تاکید کردند و از آن به عنوان یک تکلیف یاد می‌کنند و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جهاد تبیین بوده و تاکید رهبر انقلاب این است که اگر ما نتوانیم در جنگ روایت‌ها به درستی روایت کنیم دشمن از دیدگاه خود آن را به تصویر خواهد کشید.

وی افزود: امروز در جنگ ایده‌ها و شناخت‌ها قرار داریم و  هدف گلوله‌های دشمن در این جنگ مردم بوده و جزو مهم‌ترین وظیفه پیامبران الهی و علمای دین در طول تاریخ تبلیغ و تبیین بود و امروز به دلیل اهمیت قضیه این مسئله در راس امور قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بیش از چهل مسئله در مسئله جهاد تبیین مورد تاکید رهبر انقلاب است و ایشان در مهر ماه ۱۴۰۰ در سخنرانی خود در جمع جوانان به اهمیت تبیین اشاره کردند و این مسئله فقط وظیفه حوزه‌های علمیه و روحانیت نیست و باید از ظرفیت دیگران نیز استفاده کنیم و مسائل مختلفی نیاز به تبیین دارد و هر آنچه که شرع مقدس بیان کرده باید با رویکرد تبیینی بیان شود و اگر این‌گونه نباشد دشمن از ابزار رسانه برای تحریف استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب از جهاد تبیین به عنوان یک وظیفه همگانی یاد می‌کنند و حتما باید در این مسئله از شیوه‌های اخلاقی استفاده شود و روش‌های دشمن را به کار نگیریم.

حجت‌الاسلام امامی تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون آسیب‌هایی که اسلام بدان گرفتار شده به عدم تبیین و تحریف برمی‌گردد و بعد از وفات رسول مکرم اسلام عوامل متعددی در تحریف اسلام نقش داشتند که از جمله آن‌ها عدم تبیین توسط نخبگان و خواص جامعه بود.

وی گفت: یکی از مهم ترین اهداف قیام امام حسین(ع) تبیین بوده و در دعاها و روایات به این مسئله اشاره شده و در نهج البلاغه نیز به این مسئله تاکید شده است که عده‌ای حق و باطل را به هم می‌آمیزند و قدرت تبیین را از مردم می‌گیرند و رهبر انقلاب تاکید می‌کنند که باید با روایت درست در فضای مجازی مانع روایت‌های غلط دشمن باشیم و می‌فرمایند: «شما می‌توانید در فضای مجازی به یک جهاد تبیین دست بزنید و باید در آن از روش‌های اخلاقی استفاده کنید و تبیین خنثی کننده روش‌هایی است که دشمن به کار می‌گیرد».

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: دشمن از جهات مختلف به مردم ایران با روش‌های گمراه‌کننده حمله کرده و عده‌ای می‌خواهند مردم را از فهمیدن باز دارند و حتی اگر فکرهای مردم رها بماند خواست دشمن تامین می‌شود و ما نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیفتد.

وی افزود: دشمن با همه یال و کوپال خود در محاسبات خود دچار اشتباه می‌شود و این از عنایت‌های الهی بر اهل ایمان است و ما این سنت جاری الهی را در طول تاریخ بر اهل ایمان به شرط مجاهدت می‌بینیم که آن‌ها با این که تعداد کمتری داشتند پیروز شده‌اند و دشمن با آن همه ابزاری که داشته موجب آبروریزی خودش شده است که این موضوع به تبیین نیاز دارد.

حجت‌الاسلام امامی اضافه کرد: در هلند دانشنامه اسلامی نوشته شده است و اروپایی‌ها و انگلیسی زبان‌ها وقتی می‌خواهند در مورد اسلام تحقیق کنند به دانش‌نامه‌ها رجوع می‌کنند و دشمن با انتشار این چنین کتاب‌هایی می‌خواهد آن چنان که خودش می‌خواهد اسلام را روایت کند.

وی یادآور شد: در طول تاریخ اسلام عده‌ای روایت‌سازی کرده‌اند که علامه عسگری در قالب صحابه ساختگی در کتابی  بدان اشاره کرده و راویان جعلی را نام برده است و برخی علمای مصر که به این تالیف علامه عسگری تقریض زده‌اند در حیرت مانده‌اند که ما برخی روایت‌ها را درست می‌دانستیم و وقتی تحریف در روایات اتفاق می‌افتد یک مذهب حقه در طول تاریخ مورد شدیدترین بی‌مهری‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: سیره علمی و عملی اهل بیت(علیهم‌السلام) جهاد تبیین بوده و حضرت زینب (س) با این جهاد توانست مانع از بین رفتن قیام عاشورا شود و رهبر انقلاب تاکید می‌کنند که حقایق باید با به کاری گیری اخلاق منتشر شود و هدف دشمن در جنگ روایت‌ها ناامید کردن مردم بوده و ناامیدی از ابزار شیطان محسوب شده  و مایوس شدن از رحمت الهی از ویژگی‌های کفار است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین خطوط اصلی امام امت تقویت ایمان و امیدواری مردم و مقابله با یاس است و عده‌ای با اهداف مختلف به دنبال ایجاد یاس در مردم هستند و طلاب و روحانیون باید تحلیل‌های درست را روایت کنند و رهبری در سخنرانی‌های خود با علم به مسائل جامعه با امید سخن می‌گویند.

انتهای پیام
captcha