برنامه‌های ماه رمضان با محوریت مساجد برگزار شود
کد خبر: 4046004
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

برنامه‌های ماه رمضان با محوریت مساجد برگزار شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه مساجد باید پایگاه‌هایی برای حضور و اجتماعات مردمی در عرصه‌های مختلف باشد گفت: برنامه‌های ماه رمضان باید با محوریت مساجد و در بُعد اجتماعی تقویت شود.

برنامه‌های ماه رمضان با محوریت مساجد برگزار شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 12 فروردین ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش‌ مرکزی در روستای احمدآباد مشیر با اشاره به روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی نوع جدیدی از حکومتی است که در دنیای کنونی ما با حضور مردم آن هم متدینانه و با محوریت اسلام و اسلام شناسان واقعی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در این حکومت مردم اصل هستند و این اصالت هم باید حفظ شود و هر کجا حضور مردمی را داشتیم، حلال مشکلات بود و این حضور یک امر تکلیفی و واجب شرعی است و اینگونه نیست که مردم نسبت به حکومت اسلامی احساس مسئولیت نداشته باشند.

مدرسی افزود: دولت هم وظیفه دارد این حضور مردمی را پاس داشته و آن را بسترسازی کند چراکه خیلی از بسترها ممکن است حضور مردمی را کمرنگ کند. بی اعتمادی‌ها، گرانی‌ها و کم کاری در دستگاه‌های اجرایی و .... از جمله این موارد است که حتماً باید برای حل آن تلاش کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم گفت: رمضان ماه خودسازی است و برنامه‌های این ماه هم باید با محوریت مساجد در بعد اجتماعی تقویت شود.

وی ادامه داد: مساجد باید پایگاه‌هایی برای حضور و اجتماعات مردمی در عرصه‌های مختلف باشد و نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف هم باید در زمینه ترویج فرهنگ ماه مبارک رمضان تلاش کنند.

مدرسی با اشاره به شعار امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بیان کرد: در یزد تحصیلات عالیه و ظرفیت‌های ارزشمند دانشگاهی وجود دارند و هم از امتیاز برتر در تحصیلات برخوردار است به نحوی که سال‌های متمادی در عرصه‌های علمی کشور مقدم و برگزیده شده است لذا تمام دست اندکاران و مسئولان باید تلاش کرده و یزد را به عنوان استان پیشتاز و پیشرو در عرصه صنعت و دانش بنیان معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha