بکارگیری ظرفیت دانشگاه محقق اردبیلی برای ارتقاء شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4046795
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

بکارگیری ظرفیت دانشگاه محقق اردبیلی برای ارتقاء شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: ظرفیت این دانشگاه برای ارتقاء شرکت‌های دانش‌بنیان بکار گرفته شده و از فعالیت‌های فناورانه حمایت می‌کنیم.

بکارگیری ظرفیت دانشگاه محقق اردبیلی برای ارتقاء شرکت‌های دانش‌بنیانبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۵ فروردین‌ماه، در جلسه ستاد توسعه هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: هفت شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه فعال هستند که باید از تجارب آنها استفاده کرده و افرادی که توانایی و پتانسیل دارند را با شرایط راه‌اندازی و فعالیت این شرکت‌ها آشنا کرد.

وی با بیان اینکه باید کارگاه‌های آموزشی به افراد مستعد برگزار کنیم، ادامه داد: برای تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل در حوزه دانش‌بنیان باید برنامه‌ریزی کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ عبدالله حسنی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه باید اتاق فکری تشکیل داده و ایده‌ها و طرح‌های مرتبط با دانش‌بنیان را جمع‌آوری کند.

وی اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده است باید خودمان به دنبال افراد توانمند رفته و آنها را شناسایی و جذب کنیم.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند، هفت شرکت دانش‌بنیان و ۱۳۰ واحد فناور در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha