تشکیل شورای هماهنگی شبکه‌ها و تشکل‌های دینی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4047369
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲

تشکیل شورای هماهنگی شبکه‌ها و تشکل‌های دینی در کهگیلویه‌وبویراحمد

شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کهگیلویه‌وبویراحمد به‌منظور مدیریت مسائل دینی و فرهنگی در استان تشکیل شد.

 شورای هماهنگی شبکه‌ها و تشکل‌های دینی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، طی مراسمی و در حکمی از سوی حجت‌الاسلام سیدرضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدمهدی جوکار به مدت یک سال به‌عنوان رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت‌ها و تشکل‌های دینی استان کهگیلویه‌وبویراحمد روزگذشته، 17 فروردین‌ماه منصوب شد.

سیدمهدی جوکار، رئیس جدید شورای تشکل‌های دینی کهگیلویه‌وبویراحمد در اولین نشست شورای هماهنگی در مورد این شورا، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی کشور به‌منظور انسجام‌بخشی فعالیت‌های دینی و تبلیغی در راستای یکپارچه‌سازی عرصه‌های تبلیغی و مدیریت تشکل‌های دینی هر استان اقدام به تشکیل این شورا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارکان اصلی شورا تمام تشکل‌های دینی و مذهبی زیر نظر تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: علاوه بر ارکان اصلی از سایر متولیان مسائل دینی، مسئولان حوزه علمیه، حوزه هنری و فعالان فرهنگی دعوت شده است.

رئیس جدید شورای تشکل‌های دینی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اهداف شورا و با بیان اینکه این شورا می‌خواهد عرصه تبلیغ دین و مسائل فرهنگی مذهبی در استان را مدیریت کند، افزود: محصول این مدیریت در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار است.

جوکار اضافه کرد: شورای هماهنگی قصد دارد با هماهنگی و هم‌افزاریی ارکان و اعضا به شناسایی معضلات فرهنگی و دینی اقدام کرده و با رفع موانع و انسجام امکانات، راهبردی هوشمندانه در عرصه مسائل دینی انجام دهد.

وی گفت: این شورا قصد دارد از وادادگی و تعطیلی امور دینی جلوگیری کند و مطابق با منویات مقام معظم رهبری در طول سال به‌صورت ماهانه جلسات منظمی را تشکیل دهد و با تعریف رویدادهای مهم و شاخص در مسائل مذهبی و فرهنگی راهبری کند.

رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: این شورا با همت اعضا به دنبال این است که بالاترین شبکه تصمیم‌ساز در خصوص شبکه‌ها و هیئت‌های دینی باشد به نحوی که در آینده با هم‌افزایی و تقویت این شورا توسط مسئولان به مهمترین مرکز حل معضلات فرهنگی و دینی تبدیل شود.

جوکار با بیان اینکه شورا قصد دارد از طریق انسجام‌بخشی، هماهنگی و هم‌صدایی تشکل‌های دینی ایمن‌سازی اعتقادی انجام کند، تصریح کرد: اقدامات شورا به نحوی خواهد بود که از هرگونه موارد مخرب در هیئت‌ها جلوگیری شود و هیئت‌ها به‌عنوان شاخص‌ترین تشکل‌های مذهبی به کانونی برای جهاد تبیین مبدل شوند.

وی با بیان اینکه شورا با اولویت‌بندی معضلات فرهنگی به دنبال کمک به عرصه‌های دینی است، ابراز کرد: شناسایی تشکل‌های پایه‌ کار انقلاب و اقشار مختلفی که مخاطبین هیئت‌های مذهبی هستند و همچنین حرکت منسجم در راستای تربیت نیروی انقلاب از دیگر اهداف این شورا است.

رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: همچنین شورا در طول فعالیت‌های خود از اشتباهات عرصه تبلیغی و فرهنگی که احتمال دارد توسط تشکل‌های دینی صورت گیرد جلوگیری کرده و از هرگونه معضلات در تشکل‌های دینی به‌خصوص هیات‌های مذهبی جلوگیری کند و قبل از مناسبت‌های اصلی راهبردهایی را برای کیفی‌سازی تنظیم و تبیین کند.

جوکار در پایان یادآور شد: عملیات رمضان با محوریت خانه‌ها و هیئت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شود و تداوم تشکل‌ها در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه ترویج فرهنگ قرآنی از طریق تشکیل جلسات و کرسی‌های تلاوت در استان لازم و ضروری است.

انتهای پیام
captcha