تولید مبتنی بر دانش باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
کد خبر: 4047652
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

تولید مبتنی بر دانش باعث افزایش بهره‌وری می‌شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دانش بنیان‌ها باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید می‌شوند که این‌ همان دونکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی به مردم دادند.

علیرضا منادی، نماینده تبریز در مجلسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده تبریز، علیرضا منادی سفیدان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز، 19 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: دانش‌بنیان‌ها باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید می‌شوند که این‌ همان دونکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی به مردم دادند.

منادی اظهار کرد: اقتصاد کشور ما صد در صد اقتصاد دولتی است و در چنین اقتصادی کم کاری سازمان‌های دولتی بسیار تاثیر گذار بوده و باعث افت اشتغال نیز می‌شود. در کشور ما باید نظام اداری کمک کند تا ما بتوانیم اشتغال اقتصاد دولتی را در کشورمان به نحو احسن راه اندازی کنیم ولی نظام اداری ما متاسفانه بسیار ناکارآمد است و این نظام باید سرعت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: نظام بانکی در خصوص اشتغال بسیار تأثیرگذار است ولی متأسفانه نظام بانکی کشور بیشتر به طرف بنگاه داری حرکت کرده و همچنان هم این نظام بیمار است.

منادی تأکید کرد: موانعی از قبیل عدم دقت در انتخاب مسئولان بسیار تأثیرگذار بوده و گاه در بخش هایی مدیرانی انتخاب می‌شوند نگاه جامع اشتغال‌زا ندارند.

رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ادامه داد: از عمده موانع اشتغال‌زا، فضای نامناسب کسب و کار در کشور ما بوده و علی رغم مصوبه قانون و مجلس متأسفانه قانون در کشور ما بعد از تصویب خیلی ضمانت اجرایی ندارد و در بسیاری از بخش‌ها می‌بینیم قوانین اجرا نشده است که این اقدامات کشور را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی همچنین بیان کرد: البته تحریم‌هایی که امروز دنیا برای ما ایجاد کرده است، خود در کاهش اشتغال بسیار تأثیرگذار بوده و ما بعضی از کالاها را شش برابر قیمت واقعی تهیه می‌کنیم تا بتوانیم یک صنعتی راه اندازی کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در پایان گفت: باید از صنایعی که با تکنولوژی جدید بتواند تولیدات زیادی داشته باشد و همچنین در بازارهای داخلی و خارجی با استقبال روبرو باشند، باید حمایت کرد و قطعاً این نوع صنایع برای کشور ما مفید و سودآور خواهد بود.

انتهای پیام
captcha