رصد مسائل اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم
کد خبر: 4048026
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

رصد مسائل اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با بیان اینکه در عرصه رصد اجتماعی و فرهنگی فقیر هستیم، گفت: باید نسبت به شهر آمار مسائل مختلفی چون طلاق، ازدواج، تکدی‌گری و ... را که در هفته اتفاق می‌افتد، جزئیات بیشتری بدانیم.

سیدحسین حقایقی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدحسین حقایقی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس امروز، ۲۰ فروردین‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: فرصتی که در استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پیش آمده فرصت مغتنمی است.

وی تصریح کرد: اکنون معاونت فرهنگی شهرداری کارهای فرهنگی جدی‌‌ انجام می‌دهد و معاونت اجتماعی عفاف و شورای فرهنگ عمومی پای کار است و قرارگاه فرهنگی هشت دستگاه و مدیریت راهبردی آیت‌الله دژکام، امام جمعه شیراز و سایر دستگاه‌ها پای کار هستند بنابراین فرصت مغتنمی است.

حقایقی با بیان اینکه در حوزه مسائل امنیتی رصد فوری داریم اما در عرصه رصد اجتماعی و فرهنگی فقیر هستیم، گفت: باید نسبت به شهر آمار مسائل مختلفی چون طلاق، ازدواج، تکدی‌گری و ... را که در هفته اتفاق می‌افتد، جزئیات بیشتری بدانیم.

وی با تصریح اینکه استاندار فارس و امام جمعه شیراز بر روی این مسائل حساس هستند، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روی نامه‌های حوزه‌های فرهنگی به شدت حساس باشند، دوره‌ای گذشته است که نامه‌های فرهنگی بعد از جریان نامه‌های اقتصادی و سیاسی قرار می‌گرفت.

حقایقی با تأکید بر اینکه نقشه مهندسی فرهنگی روح دارد، افزود: روح نقشه مهندسی فرهنگی تعامل، همکاری و هم‌افزایی مثل زمان جنگ است. باید چند ماه کار اطلاعات و عملیاتی در شهر انجام دهیم و رصد انجام شود و هماهنگ با هم این عملیات فرهنگی خود را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha