مسئله آب فصل مشترک مطالبات مردم یزد است
کد خبر: 4048077
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۸

مسئله آب فصل مشترک مطالبات مردم یزد است

استاندار یزد مسئله آب را مهمترین مطالبه استان دانست که فصل مشترک همه مردم این استان بوده و پیشرفت و تعالی استان متوقف به مسئله آب است.

صندوق پیشرفت و عدالت در یزد تأسیس می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، شب گذشته، 20 فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: دنیای امروز دنیای رسانه است و یکی از پایه‌های حکمرانی در عصر جدید مسئله رسانه است و مدیری که رسانه ای نبوده و با رسانه‌ها ارتباط نداشته باشد حتماً یک پای کار او می‌لنگد.

وی ادامه داد: نقد سازنده بهترین هدیه ای است که از سمت مردم و رسانه‌ها به مجموعه مدیران تقدیم شده و باید با آغوش باز دنبال شود و معتقد هستیم نقد باید سازنده، کارشناسانه، عالمانه و بدون سوءگیری خاص باشد.

فاطمی افزود: اگر فضای نقد دلسوزانه باشد، رسانه‌ها هم رشد و استقبال ادارات و مجموعه‌های اداری افزایش می‌یابد و بالعکس اگر فضای مخرب، غیرکارشناسی و سوگیرانه حاکم شد، به فضای رسانه استان ضرر می‌زند و مخرب این اکوسیسستم خواهد بود. از نقد سازنده استقبال می‌کنیم و حتی از نقدهایی که بعضاً منصفانه نباشد نمی‌رنجیم و توضیحات لازم را بنا به وظیفه تقدیم می‌کنیم. 

استاندار یزد بر معرفی استان در تراز ملی و همچنین بین‌المللی از سوی رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: در زمینه انتقادهایی از نحوه تغییرات مدیران استان نیز باید گفت انتخاب مدیران بر اساس شایستگی‌های مدیریتی و توانایی و طهارت اخلاقی بوده است و در این زمینه از سوی استان مطرح و تغییرات از سوی وزارتخانه‌ها صورت می‌گیرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: سهم شهرستان بافق از کل اعتبارات 13/39 درصد بوده و دومین شهرستان استان به لحاظ اعتبارات سفر با مبلغ ریالی 866 و چهار دهم میلیارد تومان و با مهمترین مصوبات از جمله تکمیل و تجهیز بیمارستان، پروژه‌های راهداری، گازرسانی و... بوده است که دومین شهرستان به لحاظ تخصیص مصوبات سفر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری قطعاً زمانبر است چرا که اعتبارات مصوبات طی دو سال تخصیص خواهد یافت که البته بخش زیادی از مصوبات انجام شده و اندکی نیز در سال آینده تخصیص خواهد یافت.

استاندار یزد مسئله آب را مهمترین مطالبه استان دانست که فصل مشترک همه یزدی‌ها و پیشرفت و تعالی استان متوقف به مسئله آب است گفت: اجرای خط دوم انتقال آب یزد در پروسه‌ سه ساله نزدیک به 24 هزار میلیارد تومان و خط انتقال آب از دریا به استان نیز 80 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد یعنی در مجموع اعتباری بالغ بر 104 هزار میلیاردتومان می‌طلبد.

وی ادامه داد: این مبلغ هزینه‌های است که در بودجه دولت نمی تواند جای بگیرد لذا یکی از راهکارهای استان برای تأمین این اعتبار از طریق پیشنهاد واگذاری درآمد یکی از معادن استان در قالب مزایده محدود به مسئله آب است.

فاطمی بیان کرد: مسیر دوم تأمین اعتبار مورد نیاز طرح‌های آبی استان از طریق فروش زمین است که این مهم از طریق مؤسسه کوثر دنبال می‌شود و آن را متعهد کردیم که ۸۰ کیلومتر خط دوم از این طریق اجرایی شود، هرچند که با پیگیری استان و نمایندگان اعتباری نیز از سوی دولت برای این مهم منظور شده است.

انتهای پیام
captcha