مشارکت خادمیاران البرزی در پویش «همه خادم‌الرضا هستیم»
کد خبر: 4048589
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

مشارکت خادمیاران البرزی در پویش «همه خادم‌الرضا هستیم»

مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی دبیرخانه کانون‌های آستان قدس رضوی در استان البرز از برگزاری پویش «همه خادم‌الرضا هستیم» در فضای مجازی با حضور مبلغان و مداحان خادمیار خبر داد.

 پویش «همه خادم‌الرضا هستیم»

حجت‌الاسلام محمدرضا میلانی‌نژاد، مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی دبیرخانه کانون‌های آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: خادمیاران تبلیغی اعم از روحانیان و مداحانی که خدمتشان در حوزه تبلیغ دینی تعریف می‌شود برنامه‌های مختلفی را در طول سال در مراکز مختلف چون ندامتگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی و جلساتی که نیازمند روحانی و مداح هستند، برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ و مداح براساس درخواست نهادها و مراکز انجام می‌شود، افزود: در ماه مبارک رمضان نیز اعزام مبلغ داریم و به مراکزی که از کانون تخصصی تبلیغ درخواست مبلغ کنند اعزام صورت می‌گیرد.

میلانی‌نژاد در خصوص نحوه اعزام مبلغ و مداح در برنامه‌های مناسبتی، گفت: براساس درخواست ارگان‌ها و نهادها در مناسبت‌های مختلف روحانیون و خادمیاران در قالب گروه با پرچم حرم رضوی در این مجالس حاضر می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه ندامتگاه‌ها نیز می‌توانند درخواست مبلغ و یا مداح بدهند، افزود: هرچند زندان‌ها روحانی و مبلغ مستقر دارند، اما بنا بر درخواست مسئولان ندامتگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف مبلغ و یا مداح به این مراکز نیز اعزام می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه در دوران قبل از کرونا که مدارس باز بودند، اعزام مبلغ و مداح به مدارس نیز دایر بود، ادامه داد: در حال حاضر نیز با بازگشایی مدارس و در صورت خواست مدیران برای اقامه نماز جماعت و یا سخنرانی اعزام مبلغ صورت می‌گیرد.

مسئول کانون تخصصی تبلیغ در ادامه به برنامه‌های این کانون در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال نیز در مناسبت‌هایی چون عید غدیر و یا ایام شهادت امام علی(ع) تصمیم داریم از هر روحانی و یا مداح کانون بخواهیم که با گویش‌های مختلف اعم از ترکی، لری، کردی سخنرانی و مداحی کنند و از آن فیلم و کلیپی تهیه شود و در فضای مجازی با عنوان «پویش همه خادم‌الرضا هستیم» بارگذاری شود.

وی درباره این پویش تصریح کرد: هر فرد مداح با توجه به شغلی که دارد می‌تواند این کلیپ را در محل کار خود تهیه کند و در فضای مجازی نشر دهد. به‌طور مثال یک مداح که آرایشگر است می‌تواند به زبان خود در محل کارش مداحی داشته باشد و از آن کلیپی تهیه کند.

انتهای پیام
captcha