نیازمند مدیر جهادی برای رفع موانع تولید و اشتغال‌آفرینی هستیم
کد خبر: 4048674
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

نیازمند مدیر جهادی برای رفع موانع تولید و اشتغال‌آفرینی هستیم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به شعار سال گفت: برای تحقق این شعار، رونق اقتصادی و رفع موانع تولید و اشتغال‌آفرینی دانش‌بنیان باید به صورت جدی دنبال شود که در این مسیر نیازمند مدیر جهادی هستیم.

محسن ربانی‌زاده، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به گزارش ایکنا از فارس، محسن ربانی‌زاده، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، 22 فروردین در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در استانداری فارس به نامگذاری سال به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: با مشخص شدن این شعار و اهمیت پرداختن به ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و رفع موانع تولید و اشتغال‌آفرینی دانش‌بنیان باید به صورت جدی دنبال شود که در این مسیر نیازمند مدیر جهادی هستیم.

وی با بیان اینکه از پیشنهادات رسانه‌ها درباره مسائل اقتصادی استقبال می‌کنیم، افزود: البته اقتصاد هدف نیست اما وسیله رسیدن به هدف است لذا به عنوان مسئول وظیفه داریم که آنچه در توان داریم برای تقویت اقتصاد و بهبود معیشت مردم انجام دهیم.

ربانی‌زاده با تأکید بر اینکه باید کارها را به صورت سیستمی جلو ببریم، گفت: مشکل ما سیستمی نبودن کار است و سیستم باید اجرا شود که قائم به شخص نباشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تفکر سیستمی و خرد جمعی را لازمه کار دانست و با تاکید بر اینکه باید با همفکری، هم‌افزایی کارها را با اراده قوی‌تر به پیش ببریم، افزود: اگر ادعا می‌کنیم پاسخگو هستیم، باید به رسانه‌ها پاسخگو باشیم.

وی به سفر ریاست جمهوری به استان فارس اشاره کرد و گفت: در این سفر رئیس جمهور یکسری اعتبارات را برای پروژه‌های استان فارس در نظر گرفتند که باید این اعتبارات به صورت صددرصدی محقق شوند. به عنوان مثال برای کارخانه کاغذ سازی زاگرس و کارخانه آزمایش مصوباتی داریم و اعتبار ۳۴۰ میلیاردی برای کارخانه کاغذسازی قول تامین داده شد و سعی شد ردیف‌های مطمئن داشته باشد و کارخانه آزمایش هم اکنون در یکی از خطوط تولید، آبگرمکن تولید می‌کند.

ربانی‌زاده در عین حال این نکته را یادآور شد که عکس‌ها و تصاویر شبکه‌های مجازی از فعالیت کارخانه آزمایش مربوط به گذشته است و این کارخانه اجازه خواسته تولیدات دیگری هم داشته باشند و استاندار فارس با ۲ شرط اجازه تغییر در تولیدات دیگر را صادر کرده‌اند؛ اول اینکه تولیدات جدید آلایندگی نداشته باشد و شرط دوم اینکه اشتغال‌زا باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تأکید کرد: هدف ما حمایت از تولیدکننده است و اجازه نمی‌دهیم دلال و برخی تولیدکنندگان برای ما تعیین تکلیف غیرمنصفانه و هزینه‌های زیاد ایجاد کنند؛ بلکه به دنبال حمایت از سرمایه‌گذار هستیم.

وی در خصوص مشکلات اخذ مجوزهای کسب و کار نیز از ایجاد سامانه الکترونیکی صدور مجوزها خبر داد و گفت: این سامانه باعث می‌شود تا مشکلات بروکراسی از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته شود.

انتهای پیام
captcha