فرهنگ قرآنی به برکت انقلاب اسلامی در جامعه گسترش یافته است
کد خبر: 4048720
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

فرهنگ قرآنی به برکت انقلاب اسلامی در جامعه گسترش یافته است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت توجه به فرامین قرآن بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: قرآن كریم به بركت جمهوری اسلامی از مهجوریت خارج شده و فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یافته است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، شامگاه، 22 فروردین‌ماه، در محفل انس با قرآن یادبود شهدای حرم رضوی در تبریز، با اشاره به اهمیت توجه به فرامین قرآن بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: قرآن كریم به بركت جمهوری اسلامی از مهجوریت خارج شده و فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یافته است.

وی افزود: به برکت امامین انقلاب اسلامی فرهنگ قرآن در جامعه جا افتاده است ولی باید برای ترویج بیشتر این فرهنگ تلاش کرد.

آل‌هاشم اظهار کرد: امروز وظیفه داریم در رابطه با روخوانی، قرائت، حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن كریم بیشتر تلاش كنیم و البته همه این موارد باید مقدمه ‌ای برای عمل كردن به آیات قرآن باشد.

امام جمعه تبریز سپس با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن کریم است، افزود: قرآن بهار قلوب است و قرآن دلها را از کدورت به دور کرده و به آن آرامش داده و شکوفا می‌کند.

وی با قدردانی از اداره کل تبلیغات آذربایجان‌شرقی در برگزاری این مراسم محفل انس با قرآن بعد از دو سال تعطیلی کرونایی ادامه داد: این ماه گستره بی نهایت ضیافت الهی است که باید از فرصت طلایی بهره گیری از قرآن کریم در ماه رمضان استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha