برگزاری جلسات خانگی قرآن در سقز
کد خبر: 4048734
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

برگزاری جلسات خانگی قرآن در سقز

جلسات خانگی قرآن و محافل جزءخوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور مردم روزه‌دار سقزی در خانه قرآن محمد(ص) شهرستان سقز برگزار می‌شود.

 جلسات خانگی قرآن لطیفه کریمیان، مدیر خانه قرآن محمد(ص) سقز، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: خانه قرآن محمد(ص) از سال 1393 به صورت خودگردان و با فعالیت مربی‌های برجسته و حافظ قرآن و با هدف توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی در سطح این شهرستان راه‌اندازی شد و از سال 1400 مجوز رسمی خود را از اداره تبلیغات اسلامی دریافت کرد.

وی در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان افزود: مراسم جزء خوانی قرآن کریم و برگزاری جلسات خانگی از مهم‌ترین برنامه‌های خانه قرآن محمد(ص) در طول ماه مبارک رمضان است.

مدیر خانه قرآن محمد(ص) سقز بیان کرد: برنامه‌های قرآنی با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی و تقویت فرهنگ انس با کتاب آسمانی قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: این خانه قرآن فعالیت‌های دینی و قرآنی خود را در رده‌های سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌کند و خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از فعالیت‌های این خانه قرآن انجام شده است.

کریمیان افزود: به منظور تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه بین نوجوانان این خانه قرآنی در نظر دارد کلاس‌های آموزشی حضوری خود را در رشته‌های مختلف قرآن از جمله روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن و تفسیر برگزار کند.

وی در خصوص تعداد قرآن‌آموزان یادآور شد: تاکنون حداقل 100 نفر از دانش‌آموزان و والدین در کلاس‌های قرآن شرکت کردند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

انتهای پیام
captcha