وظیفه شهرداری و شورای اسلامی شهر در قبال تحقق شعار سال
کد خبر: 4049099
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

وظیفه شهرداری و شورای اسلامی شهر در قبال تحقق شعار سال

عضو شورای شهر یزد بر حمایت و اصلاح مراحل اداری ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی شرکت‌ها برای گرفتن مجوز باید هفت‌خوان سخت و خسته کننده اداری را طی کند و چه بسا در این راه از اصل کار خود که تولید دانش بنیان است دور شود.

محمدمهدی نیکونژاد، عضو شورای اسلامی شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی شورای شهر، محمدمهدی نیکونژاد، عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به شعارهایی که مقام معظم رهبری برای هر سال اعلام می‌کنند اظهار کرد: از سال 90 تاکنون محور همه شعارهای سال در حوزه اقتصادی و حمایت از تولید داخلی بوده است.

وی تصریح کرد: هرچند که رسانه‌های فارسی زبان خارجی و برخی افراد در داخل کشور سعی بر تبلیغات منفی علیه شعار سال برای بی اثر ساختن آن دارند اما نباید فراموش کرد که این شعارها علاوه بر آنکه برای طیفی از جامعه و به ویژه کارگران امید آفرین است،‌ یک نقشه راه و تلاشی برای نهادینه کردن این مهم است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: همه می‌دانیم که توجه به تولید ملی و اشتغال آفرینی جزو واژگان پر استفاده این سال‌ها بوده، امری نیست که یک شب محقق شود بلکه مسیری است که همه مسئولان و مردم باید آن را بپذیرند و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود به نحوی که رهبر معظم انقلاب کلید واژه نامگذاری‌ها را مسئله تولید ملی ذکر کرده اند.

نیکونژاد در ارتباط با سال‌هایی که کلید واژه تولید در آن قرار داشت گفت: سال 96 سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، سال 97 با عنوان تولید و حمایت از کالای ایرانی،‌ سال 98 رونق تولید،‌ سال 99 جهش تولید،‌ سال 1400 تولید،‌ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و امسال هم تولید،‌ دانش بنیان و اشتغال آفرین نام داشتند و در همه این سال‌ها بحث تولید محور اصلی شعارها بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب باید بر دو نکته توجه شود بیان کرد: اول اینکه این نامگذاری‌ها یک ریل گذاری و جهت دهی کلی برای نظام و کشور است و دومین نکته هم این است که رهبر معظم انقلاب تعیین سیاست‌های کلی نظام را بر عهده دارند و اجرا،‌ نظارت و قانون گذاری آن بر عهده قوای سه گانه است و اگر در تحقق این شعارها مشکلاتی وجود دارد ناشی از کم کاری برخی دستگاه‌ها است.

وی گفت: امسال که با نام تولید،‌ دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده،‌ باید همه مسئولان و مردم شهر توجه داشته باشند و مدیران یک نگاه سازمانی به پشت سر خود بیندازند و با شناسایی نقاط ضعف و قوت،‌ فرآیندها را بهتر کنند و به صورت جدی و با رویکرد جهادی در مسیر تحقق شعار سال حرکت کند و از همین ابتدا هر مسئولی فرض کند که به پایان سال رسیده و قرار است گزارش عملکرد خود را در ارتباط با شعار سال بیان کند و بر همین اساس هر روز برای تحقق آن عمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: الحمدالله در کشور زیرساخت‌های خوبی برای بروز نوآوری‌ها و دانش بنیان ایجاد شده و در حوزه علم و فناوری هم اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و حوزه فن آوری به مأمنی برای پیشرفت جوانان تبدیل شده است.

این مقام مسئول گفت: لازم است از شرکت‌های دانش بنیان فعال و نیمه فعال حمایت لازم را انجام دهیم و شرکت‌های غیرفعال را در صورتی که قابل فعال شدن نیست از لیست حذف شوند تا آمارهایی که داریم واقعی سازی شوند و به ویژه مراحل اداری ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را اصلاح کنیم چرا که متأسفانه اکنون برخی شرکت‌ها برای گرفتن مجوز باید هفتخوان سخت و خسته کننده اداری را طی کند و چه بسا در این راه از اصل کار خود که تولید دانش بنیان است زده شود.

وی بیان کرد: شورای اسلامی و شهرداری آمادگی پذیرش هر گونه همکاری و دریافت پیشنهادات اجرایی از سوی نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان را دارد تا انشاالله بتواند به نحو شایسته شهر را دانش بنیان اداره کند.

نیکونژاد افزود: مدیریت شهری در زمینه‌های متعدد خدمات رسانی، توسعه خدمات شهری، ایجاد درآمدهای پایدار و سایر موارد نیازمند شرکت‌های دانش بنیان است و مدیریت شهری جهت ایجاد اشتغال و رونق آن برای تحقق شعار سال ابتدا باید به دنبال شناخت نیازهای شهری و در حیطه وظایف خود باشد و پس از آن باید به دنبال ایده‌های کارآمد جهت رفع آن باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در این مسیر با توجه به اینکه توجه به نخبگان بومی از راهبردهای اصلی و 13 گانه شورای اسلامی شهر است که در سال گذشته به شهرداری ابلاغ شد اما با توجه به کثرت ایده‌ها و نیازهای یک شهر می‌توان فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه را مدیریت کرد تا زمینه اشتغال اشخاص خوش فکری که می‌توانند به شهر خود خدمت کنند فراهم شود.

انتهای پیام
captcha