ضرورت تبیین نقشه راه قرآنی در شاهرود
کد خبر: 4049107
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

ضرورت تبیین نقشه راه قرآنی در شاهرود

امام جمعه شاهرود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امسال یکی از روان ترین، ساده‌ترین و ولایی‌ترین سال در ترویج طرح‌های قرآنی است، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبیین نقشه راه قرآنی و تخصصی کردن موسسه‌های قرآنی در رشته‌هایی چون حفظ، روان‌خوانی و تفسیر آسان می‌تواند گام بلندی در تحقق این امر بردارد.

ضرورت تبیین نقشه راه قرآنی در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته 24 فروردین در دیدار با اعضای موسسه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت موضوعات قرآنی را باید به روز رسانی کرد و در قالب هنر آورد تا جذابیت آن را برای قشر کودک و نوجوان دو چندان شود.

وی ادامه داد: تدوین نقشه راه قرآنی در سال ۱۴۰۱ باید در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود قرار گیرد که بر این اساس تعامل مساجد و موسسه‌ها در تدوین برنامه‌ها و طرح‌های جدید قرآنی می‌تواند جهش و پیشرفت خوبی در زمینه ترویج موضوعات قرآنی ایجاد کند.

امینی با اشاره به به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امسال یکی از روان ترین، ساده‌ترین و ولایی‌ترین سال در ترویج طرح‌های قرآنی است یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبیین نقشه راه قرآنی و تخصصی کردن موسسه‌های قرآنی در رشته‌هایی چون حفظ، روان‌خوانی و تفسیر آسان می‌تواند گام بلندی در تحقق این امر بردارد.

امام جمعه شاهرود از افزایش اعتبارات موسسه‌های فرهنگی و هنری، قرآن و عترت خبر داد و افزود: موسسه‌ها هر چه سریع تر طرح‌های خود را ارائه داده تا به نسبت و قابلیت اجرایی هر طرح اعتبار به حساب آنها واریز شود.

به گفته وی؛ ارتقای سواد رسانه‌‌ای می‌تواند آسیب‌های فضای مجازی را کم کند که در این راستا ارتقای سواد رسانه‌ای و فهم آن می‌تواند بر نقش رسانه‌ها تاثیرگذار بوده، توسعه و تقویت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را به همراه داشته باشد.

امینی به موضوع ازدواج آسان و فرزندآوری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اشاره کرد و افزود: اهمیت تشکیل خانواده و فرزندآوری از دیگر موارد مهم امنیت در کشور است و اجرای این طرح باید در جهاد تبیین اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام
captcha