غفلت مهم‌ترین ابزار شیطان‌ برای فریب جوانان است
کد خبر: 4049403
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

غفلت مهم‌ترین ابزار شیطان‌ برای فریب جوانان است

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه معصیت اعتماد به نفس را در انسان از بین می‌برد، گفت: غفلت ابزار شیطان برای دعوت جوان به گناه است و او را به گناه دعوت می‌کند که امروز گناه کن و فردا توبه خواهی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مراسم مناجات‌خوانی شبانگاهی ماه مبارک رمضان که شامگاه 24 فروردین‌ماه در جمع زائران و مجاوران آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، با تاکید بر شاخصه‌های همنشین خوب، اظهار کرد: براساس روایات همنشین خوب شخصی است که با دیدن او یاد خدا در دل انسان زنده می‌شود.

وی با اشاره به زندگی برخی از علمای معاصر افزود: همنشینی با علما یاد خدا را در دل جوان زنده می‌کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مشی و رفتار همنشین خوب به شکلی است که منطق رفتار و عمل او یاد خدا و آخرت را در وجود انسان زنده می‌کند و بر عمل نیک انسان می‌افزاید، بیان کرد: داشتن حسن ظن نسبت به خداوند از دیگر شاخصه‌های دوران جوانی است.

مومنی با بیان اینکه شیطان در دوران جوانی با غفلت جوان، دعوت‌گر او به گناه است، گفت: شیطان جوان را فریب می‌دهد و به او می‌گوید امروز گناه کن فردا که پیر شدی توبه کن؛ درحالی که جوان زمانی که به گناه مشغول است از فرصت جوانی غفلت کرده و زمانی که چشم باز می‌کند، پیر شده و فرصت توبه را از دست داده است.

وی افزود: معصیت و گناه انسان را ذلیل می‌کند؛ در حالی که چشم‌پوشی از معصیت و پرهیز از لذت گناه انسان را در چشم همه عزیز کرده و موجب عزت انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم از بین رفتن اعتماد به نفس را از دیگر آثار معصیت عنوان کرد و گفت: با گناه کردن، زشت زیبا نمی‌شود، همانگونه که نمی‌توان چهره زشت را با آرایش زیبا کرد.

مومنی با اشاره به اوصاف بهشتیان ادامه داد: خداوند در روز قیامت به یک عده بال می‌دهد و این عده با بال‌های خویش به هر نقطه از بهشت که بخواهند بدون حساب و کتاب و بدون عذاب وارد می‌شوند که ملائکه از این گروه می پرسند که از پیروان کدام پیامبر هستند که می‌فرمایند از پیروان رسول خدا(ص)؛ زمانی که از آنها پرسش می‌شود که این مقام را چگونه به دست آورده‌اند آنها به ملائکه عرضه می‌دارند که در خلوت به واسطه حیا از معصیت پرهیز کردیم و آنچه را که خداوند در دنیا به ما عرضه کرد از آن راضی بودیم.

وی یادآورشد: متأسفانه در دنیای امروز عده‌ای روایت‌ها را به سخره گرفته و روایت‌ها را مسخره می‌کنند که امیرالمومنین(ع) در توصیف این اشخاص بیان کرده‌اند که این اشخاص از نادان‌ها و احمق‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha