برخی از مراکز خرید همدان نمازخانه ندارد
کد خبر: 4050327
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

برخی از مراکز خرید همدان نمازخانه ندارد

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: در برخی از مجتمع‌های خرید همدان نمازخانه همچون مجتمع شهرآرا احداث شده است، اما در برخی از مراکز خرید همدان نمازخانه وجود ندارد. در سال‌های گذشته در شورای نماز استان به شهرداران و اصناف ابلاغ کرده‌ایم که در نظر گرفتن محل نمازخانه را در مراکز خرید جدی بگیرند.

سید مرتضی حسنی حلم دبیر ستاد اقامه نماز همدانحجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ساختاری ۹۰ درصد نمازخانه‌های ادارات و اماکن دولتی مناسب است، اما برخی ادارات به‌علت بالا بودن سال ساخت‌شان دارای نمازخانه‌های مناسب نیستند که به این اماکن نیز توصیه شده این نمازخانه‌ها را تجهیز کنند.

وی درباره نمازخانه‌های بیمارستان‌ها نیز گفت: هر بیمارستان به‌طور اختصاصی یک نمازخانه خاص دارد، اما ممکن است به دلیل سهولت دسترسی بیماران و یا همراهان آنها نمازخانه‌های یک یا دو نفره نیز در هر سالن وجود داشته باشد.

حسنی‌حلم اظهار کرد: در برخی از مجتمع‌های خرید نیز نمازخانه احداث شده است که نمونه آن مجتمع خرید شهرآراست، اما در برخی از مراکز خرید همدان نمازخانه وجود ندارد. در سال‌های گذشته در شورای نماز استان به شهرداران و اصناف ابلاغ کرده‌ایم که در نظر گرفتن محل نمازخانه را در مراکز خرید جدی بگیرند.

وی تأکید کرد: براساس مصوبات شورای نماز استان به مجتمع‌های جدید که در حال ساخت هستند بدون در نظر گرفتن نمازخانه پروانه داده نخواهد شد. در واحدهای شخصی‌ساز تجاری هم تذکرات لازم برای در نظر گرفتن نمازخانه در این واحدها داده شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه در مجموع در ۹۶ درصد ادارات نماز جماعت برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای آباد از منظر روانی و تربیتی هستیم باید آحاد جامعه به نماز توجه داشته باشند. گرچه بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز حق نماز در جامعه ما به‌درستی ادا نشده است‌ که‌ اگر حق نماز به‌درستی ادا می‌شد بسیاری از مشکلات فرهنگی نیز از بین می‌رفت.

انتهای پیام
captcha