برگزاری ۱۶ تئاتر خیابانی با موضوع قرآنی در کرمانشاه
کد خبر: 4050331
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

برگزاری ۱۶ تئاتر خیابانی با موضوع قرآنی در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از اجرای ۱۶ تئاتر خیابانی ویژه هفته‌های قرآن و عترت استان خبر داد و گفت: برگزاری تئاتر خیابانی با موضوعات قرآنی نقش بسزایی با ذات فعالیت‌های فرهنگی و دخیل کردن هنرمندان این عرصه در زمینه قرآنی دارد.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به افتتاح نمایشگاه آثار قرآنی هفته قرآن و عترت در کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت شناسایی و معرفی استعداد‌ها و دستاورد‌های قرآنی همچنین توانمندسازی و شبکه‌سازی فعالان قرآن و عترت برای ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهاد‌ها و دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی است.

وی افزود: از دیگر اهدافی که در مسیر برگزاری هفته‌های قرآن و عترت پیگیری می‌شود، شناسایی استعداد‌های بالقوه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به‌منظور ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت است.

صفدری با بیان اینکه خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) در قالب هنر از دیگر اهداف برپایی هفته‌های قرآن و عترت است، گفت: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های هنری و آموزشی با محوریت قرآن و عترت، برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه قرآن و عترت بخشی از برنامه‌های هفته و قرآن و عترت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به برخی از برنامه‌های اجرایی هفته‌های قرآن و عترت کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برپایی کرسی‌های تلاوت و نشست‌های تخصصی قرآنی، تجلیل از خانواده شهدا و اجرای تئاتر خیابانی با موضوعات قرآنی بخشی از برنامه‌های اجرایی این هفته در کرمانشاه است.

وی از اجرای ۱۶ تئاتر خیابانی در کرمانشاه و شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: یکی از اهداف برگزاری تئاتر خیابانی با موضوعات قرآن و عترت تاثیرگذاری بیشتر و ارتباط با ذات فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دخیل کردن هنرمندان در زمینه‌های قرآنی است.

صفدری در پایان به اجرای برنامه‌های متنوع این هفته در استان اشاره و اظهار کرد: اختتامیه هفته‌های قرآن و عترت کرمانشاه پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha