آذربایجان غربی نیازمند 9 هزار کلاس درسی جدید است
کد خبر: 4051439
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

آذربایجان غربی نیازمند 9 هزار کلاس درسی جدید است

استاندار آذربایجان غربی گفت: استان نیازمند ۹ هزار کلاس درس جدید برای بهبود فضای آموزشی و رسیدن به میانگین کشوری و مطلوب است.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، در نخستین شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: استان نیازمند ۹ هزار کلاس درس جدید برای بهبود فضای آموزشی و رسیدن به میانگین کشوری و مطلوب بوده و لازم است که از ظرفیت خیران، نهادهای دولتی و بنیادها در راستای تامین فضای آموزشی مورد نیاز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت مدارس نیازها ارزیابی و پیشنهادات برای سفر رییس جمهوری به استان آماده‌سازی شده است، افزود: طی ملاقات‌هایی که با وزیر آموزش و پرورش انجام شده‌ این نیازها شناسایی و بررسی و برآورد هزینه شده است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر برگزاری منظم و هدفمند جلسات شورای آموزش وپرورش استان ادامه داد: طبق بررسی‌ها آذربایجان غربی در شاخص‌های آموزش و پرورش در رتبه پایین قرار دارد و برای ارتقای رتبه نیاز به یک کار جهادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه رفع مساله کمبود فضای آموزشی نیازمند سال‌ها کار و تلاش است، گفت: انجام کار کارشناسی و اولویت‌بندی در این زمینه لازم است و برای تحقق اهداف کلان انجام دقیق کارها ضروریست.

معتمدیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت ۸۰ درصدی اعتبارات ملی که در اختیار وزراتخانه است، افزود: با برنامه محوری می‌شود این مطالبات را با دریافت اعتبارات رفع کرد.

وی با بیان اینکه رفع و احصای مسایل آموزش و پرورش باید توسط خود این نهاد انجام شود، ادامه داد: آموزش عالی و آموزش و پرورش دو رکن اصلی توسعه است و باید با نگاه ویژه به مسایل این بخش‌ها مشکلات موجود رفع شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و برنامه‌ریزی در این زمینه باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: در بحث رتبه‌بندی و شاخص‌های موجود لازم است آموزش و پرورش برای ارتقای رتبه استان تلاش کند.

در این جلسه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از طرف استاندار آذربایجان غربی برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت تخصیص یافت و مقرر شد که توسط شهرداری ارومیه هم به همین میزان به دانش‌آموزان نیازمند یاری شود.

 

انتهای پیام
captcha