اهانت به قرآن نشانه ضعف غرب در برابر اسلام است
کد خبر: 4051641
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

اهانت به قرآن نشانه ضعف غرب در برابر اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اهانت به قرآن کریم را نشانه ضعف غرب در برابر منطق اسلام دانست و گفت: این اولین بار نیست که قرآن‌سوزی و اهانت به این کتاب آسمانی در سوئد و کشور‌های غربی اتفاق می‌افتد و بهانه دولت‌های اروپایی از جمله دولت سوئد آزادی بیان است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نقش شجره‌ طیبه‌ سپاه پاسداران در عرصه‌های گوناگون انقلاب غیر قابل‌چشم‌پوشی و انکار است و وحشت دشمنان انقلاب اسلامی از سپاه و نیروهای مسلح نشان‌دهنده‌ اثرگذاری و نقش مهم سپاه در انقلاب اسلامی است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس، سرکوب گروهک‌های معاند و مزدور، سازندگی و آبادانی کشور و دفع حوادثی داشته است که به نوعی امنیت کشور و نظام را تهدید می کرد.

آل‌هاشم اضافه کرد: سپاه در همه مأموریت‌ها و وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته شده کارنامه درخشانی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی از خود به یادگار گذاشته است و اینکه دشمنان از سپاه وحشت دارند نشانگر اثرگذاری سپاه است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: مهمترین اقدام‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس تاکنون شامل تأمین امنیت و برقراری نظم در کشور، سازندگی و محرومیت زدایی، مقابله با تحرکات خرابکارانه منافقان، برخورد با جریان نفاق و ترور، خنثی کردن کودتا‌های دشمنان و مبارزه با گروه‌های تجزیه طلب، مقابله با جنگ اقتصادی و جنگ نرم دشمنان، پیروزی در مقابل آمریکا و گروه‌های تکفیری است و نباید فراموش شود. این نهاد همیشه در صحنه نشان داده نیرویی کارآمد، خستگی‌ناپذیر و جهادی در عرصه‌های مهم این کشور است.

آل‌هاشم تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از سوی امام خمینی(ره) اقدامی ماندگار و ارزشمند در تاریخ این نظام دینی دانست و یادآور شد: پاسداران انقلاب اسلامی در طول دهه‌های اخیر همواره در برابر توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه مقتدرانه ایستادند و از منافع این نظام و ملت حفاظت کردند.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه بسیاری از بحران‌های داخلی کشور در طول سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی و جانفشانی‌های پاسداران رشید اسلام دفع شده است گفت: امروز نیز این نهاد انقلابی، مقتدرانه پشتیبان انقلاب، نظام و ولایت فقیه است و در برابر دشمنان این نظام دینی با همه توان خود ایستاده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: امت اسلامی و وحدت آنان این روز‌ها مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است، از یک سو حمله وحشیانه به قبله اول مسلمانان و مظلومانان فلسطین و از سوی دیگر انفجار در مدارس غرب کابل و بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در مزار شریف که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد بخشی از زنجیره و توطئه‌گری صهیونیستی است که اتحاد و وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است.

آل‌هاشم با اشاره به فرارسیدن روز قدس، از این روز به‌عنوان نماد صف‌بندی حق علیه باطل یاد کرد و افزود: وظیفه‌ همه‌ ماست که در شرایط کنونی حضوری محکم داشته‌ باشیم؛ هرچند می‌دانیم مشکلات اقتصادی وجود دارد و مردم آسیب‌پذیر زیر فشار اقتصادی قرار دارند اما نشان داده‌اند هر زمان که دشمنان فشار وارد می‌کنند با حضور خود پاسخ دشمنان را می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط منطقه و حوادث رخ داده در کرانه‌ غربی رود اردن و نوار غزه، ضرورت حمایت بیشتر از مردم مظلوم فلسطین را یادآور شد و تأکید کرد: مردم فلسطین اکنون بیش‌ از هر زمان دیگر به حمایت سراسری مردم جمهوری اسلامی ایران که خاستگاه روز قدس و کشور محوری مقاومت است نیاز دارند و نباید اجازه دهیم مردم مظلوم فلسطین احساس تنهایی کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان با بوق‌های تبلیغاتی خود و حمایت از صهیونیسم جهانی درصدد هستند تا با طرح شبهات مختلف زمینه‌ حضور مردم مسلمان در تظاهرات امسال را کمرنگ کنند، گفت: مردم انقلابی ایران و مخصوصاً آذربایجان و تبریز در این روز نشان خواهند داد بار دیگر همراه مردم فلسطین هستند و یک‌صدا با سردادن شعار مرگ‌بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

امام‌جمعه تبریز افزود: امروز مردم قهرمان تبریز در مراسم نماز پرشکوه جمعه ضمن محکومیت تحرکات اخیر عوامل تکفیری در افغانستان و اظهار همدردی با برادران و خواهران مظلومان از مسئولان کنونی افغانستان می‌خواهند با مسئولیت‌پذیری بیشتر به این اقدامات تفرقه افکنانه پاسخ قاطع بدهند.

آل‌هاشم همچنین در ادامه خطبه‌ها اهانت به قرآن کریم را نشانه ضعف غرب در برابر منطق اسلام دانست و افزود: این اولین بار نیست که قرآن سوزی و اهانت به این کتاب آسمانی در سوئد و کشور‌های غربی اتفاق می‌افتد و بهانه دولت‌های اروپایی از جمله دولت سوئد آزادی بیان است.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از راهکار‌های رسیدن به تقوا عدالت است، اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به عدالت مبارزه با فقر و فساد مخصوصاً فساد اقتصادی است و یکی از نشانه های مفاسد اقتصادی قاچاق کالا است و موجب می‌شود توانایی داخلی با شکست مواجه شود.

انتهای پیام
captcha