روز قدس روز صف‌بندی حق مقابل باطل است
کد خبر: 4053550
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

روز قدس روز صف‌بندی حق مقابل باطل است

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روز قدس روز صف‌بندی حق مقابل باطل است و یکی از معانی حضور مردم در راهپیمایی این روز این است که ما طرف‌دار حق هستیم.

حجت الاسلام تقوی، نماینده مردم تهران در مجلسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز، نهم اردیبهشت‌ماه، در سخنرانی راهپیمایی روز قدس تبریز، با بیان اینکه روز جهانی قدس یکی از یادگاران ارزشمند امام‌خمینی (ره) بود، اظهار کرد: امام‌خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری کردند و تا به امروز ملت ایران اسلامی همواره این روز را گرامی داشتند و این شور و شعوری که  در راهپیمایی امروز در خیابان‌های کلانشهر تبریز دیدیم، حکایت از ایمان قلبی مردم غیور تبریز دارد.

وی در خصوص فلسفه‌ نامگذاری این روز خاطرنشان کرد: ظلم و جنایات بزرگی در فلسطین انجام می‌شود و مسلمانان نباید نسبت‌ به این ظلم و ستم بی‌تفاوت باشند و باید نسبت به ظلم ظالمان و حمایت از مظلومان عکس‌العملی از خود نشان دهند که این تکلیف مسلمانی ما است و ما با حضور در راهپیمایی در حد توان و مقدورات، موضع خود را نسبت‌به این ظلم و ستم اعلام می‌کنیم؛ بنابراین حضور در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف اسلامی برای مسلمانان است و ما می‌خواهیم بگوییم که مخالف ظلم و کودک‌کشی هستیم.

تقوی، با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) با نامگذاری روز جهانی قدس به‌دنبال این بودند تا فلسطین در وجدان‌های بشری زنده و بیدار بماند، متذکر شد: فراموشی این روز گناه بزرگی است و روز قدس روزی است که ملت‌ها جدا از حکومت‌ها حرف خود را بگویند و در این روز حکومت‌ها با شعارها مخالفت و یا از آن‌ها حمایت نمی‌کنند بلکه این ملت هستند که با حضور در صحنه حرف خود را می‌گویند.

این نماینده مجلس، در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: روز قدس روز صف‌بندی حق مقابل باطل است و یکی از معانی حضور مردم در راهپیمایی این روز این است که ما طرف‌دار حق هستیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور ما در راهپیمایی به مجاهدان فلسطینی قوت قلب داده و به آن‌ها ثابت می‌کند که ما پشتیبان آن‌ها هستیم؛ چراکه اگر رزمندگان در خط مقدم بدانند که در پشت جبهه ملتی از آن‌ها حمایت می‌کند، مقاومت خود را بیشتر کرده و گام بلندی برای پیروزی برمی‌دارند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های روز قدس را ایجاد هم‌بستگی و وحدت بین مسلمانان و تمامی آزادی‌خواهان جهان برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز در هر کجای دنیا که تظاهرات برگزار می‌شود محور تمامی شعارها روز قدس است و لذا روز قدس محور وحدت برای امت اسلام است.

تقوی، حضور جوانان در نوار غزه و ایستادگی آن‌ها را در مقابل ارتش صهیونیستی، از برکات انقلاب اسلامی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: امروز سربازان حزب‌الله که شاگردان مکتب انقلاب اسلامی و تربیت‌یافتگان مکتب شهید سلیمانی هستند، ارتش رژیم غاصب صهیونیستی را در جنوب لبنان درهم شکسته و آن‌ها را به عقب راندند و ارتش صهیونیست نمی‌تواند به‌راحتی غزه را موشک‌باران کند.

وی با اشاره به آغاز مهاجرت معکوس یهودیانی که در سرزمین‌های اشغالی اسکان‌یافته بودند گفت: همه‌ کسانی که از سایر کشورها به سرزمین‌های اشغالی آمده و در آن‌جا سکونت کرده بودند اکنون می‌دانند که یک روز باید بروند چراکه آن خاک متعلق به مردم فلسطین است.

تقوی، همچنین اظهار کرد: ما باید اهمیت قدرت کنونی جبهه مقاومت را بدانیم چراکه این قدرت انقلاب اسلامی است که توانسته وزرای کشورهای غربی را در یک طرف میز و نمایندگان ملت قهرمان ایران را در طرف دیگر بنشاند؛ این قدرت ایران اسلامی است که موجب ایجاد عظمت برای کشور و ملت شده‌است و یکی از اصول خدشه‌ناپذیر انقلاب ما حمایت از مردم فلسطین است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدایت‌های فکری رهبر معظم انقلاب و هدایت‌های میدانی شهید سلیمانی در جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: روزی‌که دشمنان با ایجاد داعش و انجام جنایت‌های بزرگ می‌خواستند اسرائیل دیگری را در سوریه ایجاد کنند، این قدرت جمهوری اسلامی ایران بود که تمامی نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد و آن‌ها را شکست داد و امروز افتخار می‌کنیم که ایران اسلامی یک ابرقدرتی بزرگ در منطقه است و با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در داخل کشور امیدواریم با تلاش شبانه روزی مسئولین، نیروهای مسلح و همکاری مردم بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی در خاتمه اظهار کرد: دولت جدید برای حل مشکلات مردم آمده‌است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و باید همه دست در دست هم دهیم تا مشکلات را حل کنیم و مبادا مسئولین از حل و رفع مشکلات داخلی مردم غفلت کنند.

انتهای پیام
captcha