اشتغال زندانیان؛ اولویت‌ انجمن حمایت از زندانیان کشور
کد خبر: 4054851
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

اشتغال زندانیان؛ اولویت‌ انجمن حمایت از زندانیان کشور

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان کشور گفت: اشتغال زندانیان از اولویت‌های اصلی هدف‌گذاری شده سازمان با هدف ایجاد درآمد پایدار برای زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواه‌های آن‌ها است.

اعطای خط نفیس علی اشرف زانیار به مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، مظفر الوندی، مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز کشور و مشاور رئیس سازمان زندان‌ها امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در دومین نشست شورای اداری در سال جدید بر توجه و اهتمام جدی برای تحقق الویت‌های ده‌گانه برنامه‌ریزی شده سازمان زندان‌ها، به عنوان منشور این سازمان تأکید کرد.

وی افزود: الویت اصلی این منشور بحث اشتغال زندانی با هدف ایجاد درآمد پایدار برای زندانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده آن‌ها است که امیدواریم مدیران در سال جاری به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز کشور با تأکید بر کاهش جمعیت کیفری بیان کرد: انجام فعالیت‌های مؤثر اصلاحی و فرهنگی در زندان‌ها منوط به کاهش جمعیت کیفری است.

وی با اشاره به اولویت‌های ده گانه تعریف شده ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های حمایتی، اقدامات مؤثری از جمله فرهنگ‌سازی کمک به آزادسازی زندانیان غیرعمد و کمک به خانواده بی‌بضاعت زندانیان صورت پذیرفت.

الوندی با اشاره به اینکه باید به خانواده زندانیان نگاه جدی‌تر داشته باشیم، تأکید کرد: خانواده زندانیان نیازمند حمایت‌های عاطفی و مشاوره‌های تحصیلی است که امیدواریم در سال جاری با تداوم اقدامات حمایتی شاهد گسترش فعالیت‌های حمایتی از خانواده زندانیان باشیم چراکه نتیجه مؤثر آن کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه خواهد بود.

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های کردستان در این نشست به ارائه گزارشی در مورد خدمات حمایتی سال گذشته و اقدامات صورت پذیرفته در دوماهه سال جدید پرداخت.

وی خواستار حمایت و توجه ویژه به اعتبارات، کمبود نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات لازم برای توسعه فضاهای آموزشی، اشتغال و همچنین برنامه‌های حمایتی از خانواده زندانیان شد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست ضمن ارائه گزارش مدیران عامل انجمن حمایت زندانیان استان و ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات، از زحمات و تلاش‌های انجمن‌های سطح استان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.در این جلسه با اهدای خط نفیس استاد علی‌اشرف زانیار از اساتید خوشنویسی استان و مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان سنندج از حضور ارزشمند مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در این جلسه قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha