معلمان آینده‌سازان جامعه هستند
کد خبر: 4054895
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

معلمان آینده‌سازان جامعه هستند

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه معلمان آینده‌سازان جامعه هستند، گفت: وظیفه آموزش‌و‌پرورش و جامعه حمایت از شأن و جایگاه والای فرهنگیان است.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در نشست صمیمی جمعی از فرهنگیان استان با وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی استان و شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: آموزش‌و‌پرورش استان با 23 هزار و 711 فرهنگی، جمعیتی معادل 327 هزار و 250 نفر دانش‌آموز را در 4 هزار و 211 آموزشگاه و 15 هزار و 598 کلاس درس تحت پوشش قرار داده است.

وی تعداد دانش آموزان شهری را 252 هزار و 434 نفر یعنی حدود 77 درصد و تعداد دانش آموزان روستایی را 74 هزار و 816 نفر یعنی حدود 23 درصد ذکر کرد و افزود: نرخ پوشش تحصیلی استان کردستان در دوره ابتدایی 98 درصد و در دوره متوسطه 93 درصد است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان کسب این موفقیت ارزشمند را مرهون تلاش شبانه روزی فرهنگیان به ویژه در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا دانست و بیان کرد: در این دوران فرهنگیان همگام با آموزش‌و‌پرورش و سایر ارگان‌ها حتی در خرید اینترنت و تبلت برای دانش‌آموزان همراهی و کمک کردند.

وی ادامه داد: اگر در قبل از دوران کرونا معلمان باید 24 ساعت موظفی در هفته در سر کلاس‌های درس حاضر می شدند اما در ایام کرونا بسیاری از معلمان در طول شبانه روز 10 الی 12 ساعت در خدمت دانش‌آموزان بودند.

ناظمی جلال به ایثار و از خودگذشتگی معلمان اشاره کرد و افزود: ما معلمان فداکار صعب‌العلاجی داشتیم که حاضر نمی‌شدنئ در دوران سخت مریضی خود حتی یک لحظه کلاس درس را تعطیل کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از 14 فرودین‌ماه، از حضور 100 درصدی دانش‌آموزان استان در سر کلاس‌های درس خبر داد و گفت: بازگشایی مدارس با استقبال کم‌نظیر دانش‌آموزان و حضور پررنگ معلمان در کلاس درس همراه بود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان اشاره کرد و شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید را یکی از این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی از شناسایی تعداد 16 نفر معلم سرآمد استانی، 99 نفر سرآمد منطقه‌ای، 16 نفر مدیر سرآمد، 16 نفر عوامل کیفیت‌بخشی، 16 نفر معلم جهادی و 16 نفر معلم کیفیت بخشی خبرداد و گفت: با تصویب ستاد معلم استان و به منظور تشویق و ترغیب فرهنگیان عزیز مقرر شد از 362 نفر از معلمانی که امتیاز آن‌ها نزدیک به امتیاز شهرستانی است، تجلیل به عمل آید.

ناظمی جلال از برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت هفته مقام شامخ معلم در برخی از شهرستان تا کنون خبر داد و گفت: مراسم نمادین استانی نیز روز شنبه 17 اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان استانی برگزار و از معلمان سرآمد استانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه حدود هزار و 934 نفر از معلمان استان در مراحل خودارزیابی شرکت کردند؛ گفت: هزار و 102 نفر از این معلمان وارد مرحله شهرستانی شدند و 110 نفر آنان نیز به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان یادآور شد: بنابه فرموده مقام معظم رهبری، معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و حفظ شأن و جایگاه معلم بر عهده آنان است براین اساس هر معلمی باید این احساس را داشته باشد که او آینده‌ساز است و آموزش‌و‌پرورش نیز باید از شأن و جایگاه معلمان حمایت کند.

انتهای پیام
captcha