اندیشه مطهری‌ها جاودانه است
کد خبر: 4055719
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

اندیشه مطهری‌ها جاودانه است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دشمن بنا دارد خوبان را حذف کند و بعد بر بدها که هم جنس خودشان هستند سلطه پیدا کند، اما غافل از این هستند که اگر «مطهری» حذف شود، هرگز اندیشه او حذف نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مسئول و جمعی از کارکنان عقیدتی سیاسی و فرماندهان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عقیده یک نوع علم است اما معنی خاص خود را دارد که در تبع خود لوازمی دارد که با آنها گره خورده است، برخلاف باقی علوم ممکن است به علت‌های عارضی ربط پیدا کنند اما لو خلی و طبعه مستقل هستند، بنابراین عقیده علم خاص است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در عقاید که عزیزترین سرمایه ماست اصولی قائل هستیم، گفت: اصول دین اسلام بر مذهب تشیع پنج مورد و بر برخی مذهب‌های دیگر سه مورد است و برای اینکه بفهمیم در این کارشناسی چه کسی درست می‌گوید باید ببینیم که اگر در آن لوازم، لازمه باطلی به‌وجود می‌آید آن درست نیست اما اگر حقی به‌وجود می‌آید درست است.

وی بیان کرد: یکی از اصول دین عدل است به جهت اینکه لازمه دارد، بقیه اصول دین وقتی معنی می‌دهد که با این اصل که گره خورده، جدا نشود. مثلاً معاد اگر با عدل گره نخورد و اگر عدل معنی معاد را که جزو اصول دین است تعریف نکرد آن معاد کارآیی ندارد.

عبادی افزود: بشری که در این عالم به او اختیار و انتخاب داده شده و از میلیون‌ها راه یکی را انتخاب می‌کند، فردا براساس قاعده عدل کارهایش حساب و کتاب می‌شود.

امام‌جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: اگر عدل را از معاد بگیریم خاصیتی ندارد و همان اول ترازوی ظلم در قیامت زده می شود به جهت اینکه برخی آقایان معتقدند انسان در این عالم مجبور است و فردای قیامت همین آدمی که به جبر الهی نماز نخوانده را به جهنم می‌برند و آیا از این ظلمی بالاتر است که همان خدایی که انسان را مجبور کرده فردای قیامت مجازات کند. بنابراین، عدل جزو اصولی است که اگر آن را بگیرید اصل معاد دیگر هیچ معنایی نمی‌دهد و این برخلاف عقل و آیات قرآن و احادیث و روایات است.

وی بیان کرد: امامت در دیدگاه اسلام اصل دین است به جهتی که اگر امامت نباشد اصل نبوت معنی نمی‌دهد چراکه پیامبر(ص) آن همه رنج و زحمت کشید که بعد حکومت را بدهد دست ستمگران؛ اگر مسئله امامت نباشد خداوند متهم و اصل نبوت باطل می‌شود.

عبادی ادامه داد: کسانی که این اصول دین را کم و زیاد می‌کنند یا از روی جهل و نادانی است یا از روی ظلم و عدوان.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه باید حواسمان باشد که هیچ عزیزی پیش ما و خداوند به عزت عقاید و اصول عقاید ما نیست، گفت: دین ناموس خداست و علمای بزرگی که در این آشفته بازار تاریخ که بازار مهم آن دین‌فروشی است تلاش کردند و جان خود را سپر قرار دادند تا این عقیده سالم و مستدل و وحیانی را با فاصله ۱۴۰۰ سال به ما رساندند بسیار ارزشمند هستند.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمود «آثار مرحوم مطهرى، بلااستثنا سازنده و مفید است»، بیان کرد: دشمن بنا دارد خوبان را بکشند و حذف کنند و بعد بر بدها که همجنس خودشان هستند سلطه پیدا کنند اما غافل از این هستند که اگر مطهری حذف شود اما هرگز اندیشه او حذف نخواهد شد و نظیری هما صحبتی که رهبر معظم انقلاب فرمود شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه با گرامیداشت یاد شهدا خونی تازه‌ای به انقلاب تزریق می‌شود و بر همه دنیا حجت داریم، در ادامه افزود: وحشی‌های اروپا دم از تمدن می‌زنند و از دین برای مردم بهاییت و وهابیت می‌سازند.

وی با بیان اینکه دشمن بنا دارد خوبان را حذف کند و بعد بر بدها که هم جنس خودشان هستند سلطه پیدا کند، اما غافل از این هستند که اگر «مطهری» حذف شود اما هرگز اندیشه او حذف نخواهد شد، بیان کرد: مجموعه عقیدتی سیاسی و سپاه پاسداران پرافتخار پای توحید الهی که معنا می‌دهد نه توحیدی که وهابی و مشرک می‌گوید، ایستاده‌اند.

انتهای پیام
captcha