تشکیل قرارگاه «خانواده و جوانی جمعیت» در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4058423
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

تشکیل قرارگاه «خانواده و جوانی جمعیت» در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای حمایت از فرزندآوری قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت در استان تشکیل شده و فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در آن حضور دارند تا در ابلاغ سیاست‌های رهبر معظم انقلاب قدم‌های خوبی برداریم.

رقیه صادق زاده، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقیرقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند خانواده، کلمه طیبه است و فرزندآوری یک مجاهدت که اگر محدود کنیم، آسیب و خطر بزرگی برای نسل انسان‌ها است، گفت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب ازدیاد جمعیت و یکی از نگرانی‌های ایشان نیز پیری جمعیت است که در ۱۴ بند سیاست ابلاغی جمعیت به این موضوع پرداخته‌اند که از مهمترین سیاست‌های جمعیتی هستند و باید به آنها پرداخته شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در نشستی که با ستاد ملی جمعیت داشتند، متنی را ارسال کردند و جمعیت را سیاستی حیاتی برای آینده کشور خواندند که در کنار تدابیر قانونی باید به فرهنگ‌سازی عمومی این موضوع نیز پرداخته شود.

صادق‌زاده ادامه داد: به استناد بند(پ) ماده یک قانون حمایت از خانواده و جمعیت و احکامی که در این مورد ابلاغ شده است و به منظور ایجادسازی، هماهنگ سازی و ارزیابی بر عملکرد ستادی یا قرارگاهی به نام خانواده و جوانی جمعیت که در استان‌ها تشکیل شده است، رشد و کاهش فرزندآوری از مباحث مهم جمعیتی است و در برنامه‌ریزی‌ها باید به‌عنوان مبنای محاسبات در نظر گرفته شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: باتوجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب و نگاهی که به خانواده و پویایی جمعیت وجود دارد، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۷۲ ماده تصویب شد که در آیین نامه قرارگاه، نظارت بر حسن اجرای آن، تعیین سیاست و اولویت‌ها، نحوه‌ی عملکرد کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی و شرح وظایف آنها نیز ذکر شده است.

وی افزود: گام جوانی جمعیت در راستای راهبرد کلان سه و چهار نقشه‌ مهندسی فرهنگی کشور بوده و تحقق اهداف و سیاست‌های کلی جمعیت نیازمند رویکرد تحولی و مدیریتی جهادی، عملی و انقلابی است. 

صادق‌زاده تأکید کرد: در ستاد جوانی جمعیت هر یک از دستگاه‌ها وظیفه‌ مشخصی دارند به‌عنوان مثال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موظفند برای دانشجویان متأهل، تسهیلات ویژه صندوق‌های رفاهی در نظر بگیرند، بانک‌ها تسهیلات مسکن را فراهم کنند، در استخدام به ازای هر فرزند سنوات افزایش یابد، تأمین بیمه، مرخصی بارداری و... نیز از آن جمله هستند که امیدواریم عملیاتی شوند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی یادآور شد: چندین سال پیش مطرح شد که فرزند کمتر زندگی بهتر و این شعار و الگویی برای خانواده‌ها شده بود لذا باعث شد تا اکنون شاهد کاهش جوانان و افزایش سالمندان باشیم که باید در تحقق اهداف و سیاست‌های جمعیت قدم‌های خوبی برداشته شود. 

وی بیان کرد: در راستای حمایت از فرزندآوری نیز قرارگاهی در استان ما با حضور استاندار تشکیل شده است و فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در آن حضور دارند تا در ابلاغ سیاست‌های رهبر معظم انقلاب قدم‌های خوبی برداریم. 

انتهای پیام
captcha