ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی قرار دارد
کد خبر: 4059252
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی قرار دارد

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان گفت: با توجه به اینکه نیروهای مسلح کشور ما خصوصا ارتش در اوج اقتدار و بازدارندگی قرار دارند در رابطه با این توطئه‌ها نتوانستند موفق باشند و گزینه‌های روی میزی که آمریکا همواره بدان تاکید داشت به زیر میز رفته است.

ارتش

به گزارش ایکنا از زنجان سرهنگ جلال صالحی فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران منافع کشورهای شرق و غرب به خطر افتاده و دست این کشورها از کشورمان کوتاه شد، عنوان کرد: با توجه به همین موضوع توطئه‌های مختلفی بر علیه کشورمان توسط عده‌ای از افراد ناآگاه داخلی و دشمنان خارجی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه از جمله مهم‌ترین این توطئه‌ها می توان به موضوع به قائله کردستان، بلوچستان و گرگان اشاره کرد، افزود: در این دوره‌ها دشمنان قصد داشتند کشور عزیزمان را به پنج کشور مختلف تقسیم کنند اما موفق نشدند.

وی با بیان اینکه با توجه به همین ناکامی‌ها دشمنان اقدام به حمله نظامی و تحریک کشور عراق برای برای حمله به کشورمان کردند که در همان ابتدا تعدادی از شهرها و مرزهای کشورمان را به اشغال خود درآوردند، ادامه داد: اولین شهرهایی که مورد هجوم عراقی‌ها قرار گرفت شهرهای مرزی از جمله خرمشهر و سوسنگرد بود.

وی با بیان اینکه خرمشهر که یکی از شهرهای کلیدی کشورمان محسوب می‌شود که به مدت ۵۷۵ روز به اشغال عراق در آمد، افزود: در سایه ایثار و گذشت رزمندگان، ارتش سپاه و بسیج و رهبری داهیانه امام خمینی (ره) طی یک عملیات موفق که در طول جنگ‌های مختلف بی‌سابقه بود خرمشهر در ۳ خرداد ۱۳۶۱ آزاد شد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان با توضیح این مطلب که در زمانی که ارتش عراق به کشورمان حمله کردند ارتش جمهوری اسلامی ایران بیشترین نیرویش درگیر مبارزه با تجزیه‌طلبان در غرب، سیستان و بلوچستان و گلستان بود، ادامه داد: تنها لشکر و تیپی که از ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز جنوبی ایران قرار داشت لشگر ۹۲ و تیپ ۳۷ مستقل شیراز بود.

این مسئول با اشاره به اینکه هر چند تعداد نیروهای عراقی سه برابر نیروهای کشورمان بود ولی با توجه به ایمان و رشادت‌های مردم عزیزمان و اعتقاد راسخ نیروهای مسلح و عهدی که با ولی فقیه بسته بودند علی‌رغم تمام کمبودها در مقابل دشمن هشت سال مقاومت کردند، گفت: صدام در آغازین روزهای جنگ وعده صحبت‌ هشت روز در تهران را داده بود اما با مقاومت ملت ایران این جنگ هشت سال طول کشید و حتی یک وجب از خاک کشورمان نیز به تصرف دشمنان درنیامد.

سرهنگ صالحی با یادآوری اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور به طرق مختلف بر علیه کشور ما چه در فضای مجازی و چه از طریق جنگ نرم و جنگ سرد و نرم در حال توطئه هستند، توضیح داد: با توجه به اینکه نیروهای مسلح کشور ما خصوصا ارتش در اوج اقتدار و بازدارندگی قرار دارند در رابطه با این توطئه‌ها نتوانستند موفق باشند و گزینه‌های روی میزی که آمریکا همواره بدان تاکید داشت به زیر میز رفته است.

وی با توضیح اینک ماموریتی که در قانون اساسی برای ارتش تعریف شده حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است، تصریح کرد: در همین راستا ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرق غرب و جنوب به خصوص در صفر مرزی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ما منتظر هستیم هر موقع دستوری از سلسله مراتب بالا ابلاغ شود نیروهای زنجانی در جابه جای کشورمان مستقر شود، تاکی کرد: تیپ زنجان در عملیات‌های زیادی در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرده و حدود ۷۰۰ نفر نیز از تیپ شهید مخبری که شهید شاخص آن نیز همین شهید مخبری است به شهادت رسیده‌اند.

این مسئول با اشاره به تحریم تجهیزات نظامی توسط دشمنان، توضیح داد: علی‌رغم تحریم‌ها پیشرفت‌های چشمگیری در سطح کلان در ارتش جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است که از جمله آنها می‌توان به ساخت زیردریایی، هواپیما و انواع تانک اشاره کرد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان با بیان اینکه ارتش خدمات بی‌شماری برای مردم انجام داده و همواره شعار ارتش فدای ملت را به منصه ظهور رسانده و همواره تابع دستورات نقام‌معظم رهبری است، گفت: حضور تیپ‌های ارتش مایه دلگرمی برای مردم است و همین تیپی که در زنجان مستقر است در طول جنگ خوش درخشیده و حدود ۷۰۰ شهید تقدیم کرده و در زمان کرونا و همچنین برف اخیر نیز در کنار مردم بوده است.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه برخی از مسئولان‌ می‌گویند تیپ و پادگان باید خارج از استان برود، تصریح کرد: این امر در حالی است که در شرایط فعلی ساختن یک پادگان در شرایط اقتصادی فعلی واقعا برای کشور ما سنگین است و هزینه هنگفت دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به ساخت شهرک در اطراف زاغه‌های مهمات و میدان تیر صحبت‌هایی وجود دارد که در آینده نزدیک زاغه‌های مهمات و میدان تیر به منطقه‌ای در اسفجین منتقل شده اما چارچوب پادگان در سر جای خود باقی می‌ماند، گفت: حضور نیروی نظامی در استان مایه خیر و برکت و دلگرمی برای مردم است و کسی که حرف از اختلاف می‌زند قطعا حرف دشمن است.

انتهای پیام
captcha