قرآن نور جامعه ظلمت‌زده است
کد خبر: 4061485
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

قرآن نور جامعه ظلمت‌زده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: نوری که باید به جامعه بتابد جز در سایه قرآن و اهل‌ بیت(ع) نیست و با هیچ چیزی دیگری تامین نخواهد شد.

حجت‌الاسلام علی تقوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علی تقوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، امروز، یازدهم خردادماه در اختتامیه سی‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در تالار مرکزی رشت با تبریک ولادت حضرت معصومه(س)، بیان کرد: به‌خاطر مسیر زیبایی که خداوند بر سر راه شما قرار داده به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم این توفیق الهی را به خوبی قدر بدانیم.

وی ادامه داد: مدرنیته، با تمام هیاهوی خود و ادعای روشنگری برای بشر، امروز به جایی رسیده که خود فلاسفه غرب، آن را عصر تاریکی و عصر ظلمت می‌نامند. علت این اتفاق این است که مدرنیته صرفا به جسم توجه کرد نه به روح، در واقع به دنبال تامین غذای جسم بشر، از غذای روح غفلت کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان این‌که امروز دنیا تشنه اخلاق و معنویت، اظهار کرد: هرچقدر به جلو حرکت می‌کنیم، پر واضح است که معنویت و اخلاق درحال کمرنگ‌تر‌شدن است. اصل افول معنویت، کلید‌واژه پست‌مدرن‌های منتقد مدرنیته است.

تقوی خاطرنشان کرد: در این شرایط، جامعه بشریت برای این‌که از این ظلمت و تاریکی، رهایی یابد به دنبال نور می‌گرد. بنا به آیه ۱۷۴ سوره نسا «یا ءأَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَكُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكُمْ نُوراً مُبِيناً، اى مردم! از سوى پروردگارتان براى شما برهان و حجّتى آمده است و نورى روشنگر (همچون قرآن) را به سوى شما فرود آورديم»، قرآن می‌تواند نور جامعه ظلمت‌زده را ایجاد کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: نوری که باید به جامعه بتابد جز در سایه قرآن و اهل‌بیت(ع) نیست و با هیچ چیزی دیگری تامین نخواهد شد. جهان به دنبال بی‌راهه گام برمی‌دارد و نور روشن‌گر آن فقط با قرآن و نور اهل بیت ایجاد خواهد شد.

وی در پایان افزود: باید تلاش کنیم دانشگاه فرهنگیان در کشور سرآمد قرآن باشد. به عقیده بنده دانشگاه فرهنگیان باید نور مبین دانشگاه‌های کشور باشد و نور معنویت از این دانشگاه به همه جا منعکس شود همان‌طور که این ظرفیت در این دانشگاه وجود دارد.

انتهای پیام
captcha