وظایف مهم امروز علما و نخبگان جهان اسلام چیست؟
کد خبر: 4061840
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
ولایتی مطرح کرد؛

وظایف مهم امروز علما و نخبگان جهان اسلام چیست؟

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی به همایش «هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)» تأکید کرد: درک و آگاهی از شرایط حساس کنونی و آشنایی با انگیزه‌ها و طرح‌ها و راهبردهای دشمنان قسم خورده اسلام عزیز یکی از وظایف مهم اندیشمندان و علما و نخبگان جهان اسلام است تا با درک عمیق و بصیرت، هوشیارانه ضمن شکست اهداف صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی با وحدت و همدلی مسلمانان در مسیر اعتلای آگاهی و پیشرفت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، پیام علی‎اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عصر جمعه ۱۳ خرداد، در همایش «هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)» که در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگدار کبیر انقلاب اسلامی به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، از سوی حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی قرائت شد.

بخش‎هایی از پیام به شرح ذیل است:

میهمان گرانقدر و ارجمند ضمن عرض سلام و خیر مقدم خدمت شما علما اساتیدی فرهیختگان محترم

سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را تسلیت عرض می‌نمایم.

امروز در سالگرد ارتحال بزرگمردی میزبان شما عزیزان هستیم که قریب نیم قرن از آغاز حرکت پیامبرگونه آن مرد الهی می‌گذرد. حرکتی که نشئت‎گرفته از حرکت اولیا و‌ انبیای الهی در طول تاریخ بوده، حرکتی که همانند بعثت پیامبر خوبی‌ها حضرت رسول اکرم پرورش انسان‌ها و رهایی آنها را در مسیر پرفراز و نشیب خود به ارمغان آورده است.

عمر پربرکت امام(ره) با تهذیب نفس و‌ خودسازی آغاز شد و مدارجی از معنویت را طی نمود که او را در ایام جوانی در تراز بالاترین مراجع و علمای قرون اخیر اسلامی قرار داد. حاصل سالها تلاش و مجاهدت و تحصیل، ایشان را به شخصیتی برجسته و تاریخ ساز مبدل کرد که انقلابی را پی ریزی کرد که به یک انحطاط تاریخی پایان داد و نه تنها کشور ایران را از یوغ ظالمان و ستمکاران رهایی بخشید بلکه الگویی متمایز و درخشان برای ملتهای مسلمان دربند آزادیخواه ‌ عدالتجوی جهان گردید.

مهمانان و اساتید گرانقدر!

امام(ره) با تکیه بر وحدت بین آحاد ملت علی الخصوص جوانان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در بین آنان احیا کرد و مسیر چگونه زیستن و آزاد اندیشیدن و عدم وابستگی به غیر خدا و استقلال را به آنان آموخت.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی با باور به وعده‌های الهی در برابر عالم استکبار ایستادگی کرد و پیروز شد و انقلابی را بنیان نهاد که معادله قدرت دو بلوک شرق و غرب را بر هم زد و‌با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، قدرت جدیدی را تحت عنوان مقاومت اسلامی و جبهه اسلام ناب محمدی در سطح جهان شکل داد.

نخست بلوک شرق و کمونیسم فروپاشید و حال شاهد اضمحلال امپریالیسم غرب و افول روزافزون امریکا در جهان در اثر حرکت الهی او هستیم و بنابر سنن و‌ وعده‌های تخلف‌ناپذیر الهی همانگونه که فرعونیان و نمرودیان نابود گردیدند این قدرت‌های مادی و انسان محور نیز فروخواهند پاشید.

امام خمینی روح اعتماد به نفس و خودباوری را در بین ملل مسلمان جهان دمید. روزی دنیا مسئله فلسطین را خاتمه یافته تلقی می‌کرد و کسی باور نداشت که مردم فلسطین از پرتاب سنگ تحت تأثیر شعاع نورانی انقلاب اسلامی، انتفاضه سنگ را تا موشک تعقیب کنند و این نورانیت و حقانیت مسیر و راه امام(ره) بود که خودباوری را در بین مسلمانان پدید آورد.

بزرگواران و مهمانان ارجمند!

راه و مکتب امام(ره) نوری است که پس از ارتحال ایشان توسط خلف صالحش، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، استقرار یافته و پر فروغ‌تر و نورانی‌تر گردیده است و همه عالم دیدند که ملت‌های آزادیخواه پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی بیدار شدند و از آن الهام گرفته و الگوگیری کردند.

در مقابل حکومت‌های شیطانی و دشمنان نیز تمام تلاش شوم خود را برای انحراف این جریان طیبه به کار بستند و به میدان آوردند. شکل دهی ایجاد تجهیز و تسلیم گروه‌های تکفیری، و از همه جنایتکارتر داعش صهیونیست، با خوش‌خدمتی ارتجاع به میدان آمدند تا بیداری اسلامی را منحرف سازند و این الگوگیری را به انحراف بکشانند غافل از اینکه نور و مکتب الهی خاموش شدنی نیست و‌ خواست خداوند متعال گونه دیگری است.

مقاومت مردم در منطقه غرب آسیا، فلسطین، یمن و امریکای لاتین و کشورهای دیگر همگی نشانه‌های استمرار این حرکت و بیداری و احیاگری امام(ره) است که در عصر حاضر با پی‎ریزی تمدن نوین اسلامی و اتحاد و انسجام همه مسلمانان قابل تحقق و دست یافتنی است.

اساتید و مهمانان عالی مقام!

نظام سلطه با بهره‌گیری از تمام امکانات و تجهیزات جدید و ابزارهای نوین و شبکه‌های اجتماعی و طراحی عملیات روانی گسترده راهبرد تسلط کامل بر جهان اسلام را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند علاوه بر تأمین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی بر سرنوشت مسلمانان سیطره یابد ‌‌منافع اقتصادی و سیاسی امریکای جهانخوار را تأمین کند لذا درک و آگاهی از شرایط حساس کنونی و آشنایی با انگیزه‌ها و طرح‌ها و راهبردهای دشمنان قسم خورده اسلام عزیز یکی از وظایف مهم اندیشمندان و علما و نخبگان جهان اسلام است تا با درک عمیق و بصیرت، هوشیارانه ضمن شکست اهداف صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی با وحدت و همدلی مسلمانان در مسیر اعتلای آگاهی و پیشرفت قرار گیرند که عزت و شرف تمامی آنان باعث فخر و نصرت جهان اسلام خواهد بود. از این رو حمایت از آرمان فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام و دفاع از مردم مظلوم یمن، بحرین، افغانستان و سایر بلاد اسلامی از نکات مهم و راهبردی جهان اسلام است و مقابله با طرحها و توطیه های برنامه ریزی شده استکبار با روشنگری و بصیرت افزایی جوانان مسلمان از وظایف همه اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام است تا با تشکیل قطب قدرتمند بتوانند منافع تمامی مسلمانان و مظلومان و آزادیخواهان را تامین نمایند.

حال بر همه بزرگان و علمای دینی است که با آگاهی‌بخشی با ابزارهای خود در بین مسلمانان زمینه بازگشت به اسلام راستین و حقیقی را در بین آنان فراهم آورند و با ایجاد وحدت و نفی عوامل تفرقه و احترام متقابل و تقریب ملل مسلمان با تکیه بر اصول و مشترکات تحت پرچم اسلام پی ریزی تمدن نوین اسلامی را تحقق بخشند.

انتهای پیام
captcha