تحقق منویات رهبری در حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان ضروری است
کد خبر: 4063121
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

تحقق منویات رهبری در حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان ضروری است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های ترشیز محقق شدن منویات رهبر معظم انقلاب را در حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان ضروری دانست.

حجت‌الاسلام میثم خزاعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در دانشگاه‌های ترشیزبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام میثم خزاعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در دانشگاه‌های ترشیز، شامگاه، 19 خردادماه، در بازدید شهردار و اعضای شورای شهر از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی» اظهار کرد: باید منویات مقام معظم رهبری را در حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در منطقه محقق کنیم.

وی بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب هم مسئله جوانان و اشتغال‌آفرینی و دانش‌بنیان مورد تأکید قرار گرفته است، لذا باید با هم‌افزایی بین دانشگاه‌های منطقه و مجموعه شهرداری و شورای شهر از همه پتانسیل‌های منطقه برای توسعه فعالیت‌های نوآورانه بهره ببریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های ترشیز در ادامه این بازدید بر هم‌افزایی مجموعه شهرداری و شورای شهر با دانشگاه تأکید کرد و گفت: به‌کارگیری امکانات شهرداری در کنار استفاده از منابع انسانی دانشگاه‌ها در مسیر توسعه منطقه نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی با تأکید بر برگزاری همایش نخبگانی به منظور شناسایی توانمندی‌های نخبگان، مطرح کرد: باید از همه پتانسیل‌های موجود منطقه در مسیر رشد و تعالی بهره ببریم و از ارائه هرگونه حمایت مادی و معنوی دریغ نکنیم.

اصغر کوهسرخی، شهردار کاشمر در این بازدید بیان کرد: شهرداری کاشمر برای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی دارد و برای بروز خلاقیت و پرورش ایده‌ها و ایجاد کسب و کارهای نو در شهر برنامه‌ریزی می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» و با عنایت به منویات رهبری در حوزه حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، شهرداری و مجموعه شورای شهر بر شتاب‌دهی واحدهای نوآوری تأکید دارد و با تلاش برای تجمیع ایده‌های این واحدها برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ایده و فکر برنامه‌ریزی می‌کند.

کوهسرخی اظهار کرد: خوشبختانه با فعالیت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی صاحبان ایده به سمت و سوی این مرکز هدایت شده‌اند تا به رشد استاندارد و تولید محصول برسند، اما در این راه نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی هستند که شهرداری و شورای شهر تاحد امکان، برای ارائه این حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری در این حوزه و یا تلاش برای جذب سرمایه‌گذار پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از دل همین واحدهای نوآور در شهرستان در حال ایجاد هستند، بیان کرد: یقین دارم تفکرات نوین، می‌تواند تغییرات شگرفی ایجاد کند که مجموعه شهرداری و شورای شهر کاشمر از این موهبت برخوردار است.

مجید عاقل، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در این بازدید بیان کرد: امروزه بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی وارد مقوله فناوری‌های نوآورانه شده‌اند که این روند برای پیشرفت‌های همه جانبه تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های نوآورانه و حمایت هدفمند از تیم‌های نوآور مهم‌ترین رویکرد ما بوده و پژوهش‌های فراوانی انجام شده که در فرآیندهای عملیاتی از آنها استفاده نشده است، اما بنا را بر آن گذاشته‌ایم که با ایجاد شبکه بزرگی از نخبگان و صاحبان فکر و ایده، یک اتاق فکر بزرگ ایجاد کنیم و با حمایت‌ از صاحیان ایده در تولید محصول به آنها کمک کنیم و با هدایت و مشاوره درست، این واحدها را به سمت تجاری‌ سازی محصول و دانش‌بنیان شدن سوق دهیم.

عاقل افزود: با راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز، نخبگان فضایی برای پیاده کردن طرح و ایده‌هایشان خواهند داشت و هم اکنون ۱۲ تیم نوآور در این مرکز استقرار یافته‌اند و تعدادی در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار دارند.

گفتنی است،مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز به عنوان زیر مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر مجوز خود را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرد. چندی پیش این مجموعه دانشگاهی موفق به اخذ مجوز مرکز رشد کشاورزی نیز شد.

انتهای پیام
captcha