برگزاری کارگاه آگاه‌سازی «افزایش جمعیت، ازدواج و فرزندآوری» در ربط
کد خبر: 4063709
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

برگزاری کارگاه آگاه‌سازی «افزایش جمعیت، ازدواج و فرزندآوری» در ربط

کارگاه آگاه‌سازی با موضوع «افزایش جمعیت، ازدواج و فرزندآوری» با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سردشت در شهر ربط برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن حمزه صحیحی، مسئول دفتر نمایندگی‌فقیه در سپاه سردشتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، کارگاه آگاه‌سازی با موضوع «افزایش جمعیت، ازدواج و فرزندآوری» با حضور جمعی از بسیجیان و مردم شهر ربط 22 خرداد در حوزه علمیه این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن حمزه صحیحی، مسئول دفتر نمایندگی‌ ولی‌فقیه در سپاه سردشت در این کارگاه اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته خانواده‌ها به داشتن فرزند کمتر تشویق شدند، که خطر آن امروز جامعه ما را تهدید می‌کند و جمعیت کشور ما رو به کهنسالی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: تک‌فرزندی از لحاظ اخلاقی و عاطفی نیز خطرات زیادی برای خانواده دارد، از جمله این موارد می‌توان به نبودن روحیه ایثار و از خودگذشتگی در فرزند و بالا رفتن سطح توقعات اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حمزه صحیحی بیان کرد: این در حالی است که فرزندآوری باعث تحکیم نهاد خانواده و تقویت ارتباط زوجین با یکدیگر می‌شود، از همین رو نهادهای فرهنگی باید نقش و تاثیر فرزند و فرزند آوری بر خانواده را بیش از پیش برای زوجین تبیین کنند.

وی افزود: فرزندان عامل اقتدار پدر و مادر و قوت بازوی پدر و مادر هستند و به گفته امام زین‌العابدین(ع): «سعادت مرد داشتن فرزندانی است که در مشکلات به کمک او بشتابند» البته تربیت فرزند باید به گونه‌ای باشد که در مواقع سختی بتوانند روی کمک او حساب کرد نه اینکه در کودکی لوس و ضعیف بار بیایند که حتی در سنین بالا به جای اینکه آن‌ها دست والدین را بگیرند و والدین پشتیبان آن‌ها شوند و برای داشتن فرزندانی مقتدر باید روی تربیت‌شان حساس بود.

انتهای پیام
captcha