ضعف‌های مؤسسات مردمی را با نقد سازنده برطرف کنیم
کد خبر: 4064378
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

ضعف‌های مؤسسات مردمی را با نقد سازنده برطرف کنیم

مدیر گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه واگذاری برگزاری نمایشگاه به مؤسسات فرهنگی در استان قدمی جدید است، گفت: باید حس اعتماد را به مؤسسات خود بدهیم و این ضعف‌ها را با نقد سازنده و دلسوزانه برطرف کنیم.

مدیر گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، حسین لازم‌سعیدی، مدیر گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شب گذشته، 24 خرداد در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال قدم جدیدی در برگزاری نمایشگاه کتاب و قرآن برداشته شده و آن واگذاری کار فرهنگی به مؤسسات فرهنگی است.

وی با تصریح به اینکه ما سال‌ها است در زمینه خصوصی‌سازی صحبت می‌کنیم، اما از نظر عملیاتی هنوز به بخش خصوصی اعتمادی وجود ندارد، گفت: با توجه به سیاست‌هایی که وجود دارد باید کار به دست مؤسسات مردمی که به صورت تخصصی در حوزه فرهنگ و قرآن فعالیت می‌کنند، سپرده شود. نمایشگاه کتاب قبلاً توسط اداره ارشاد برگزار می‌شد، امسال برگزاری این رویداد به مؤسسه آب و آینه سپرده شد و در نقدهایی که هست باید به این موضوع توجه شود.

سعیدی افزود: احساس می‌کنم در کار خود موفق بودیم. هم موسسه آب و آینه در برگزاری نمایشگاه موفق بود و هم رویکرد جدیدی شکل گرفته است. با خصوصی سازی، جلوی خیلی از رانت‌هایی که داده می‌شد، گرفته می‌شود و به صورت خیلی خوبی می‌توان این قضیه را مدیریت کرد. 

مدیر گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه باید کارها را به مؤسسات فرهنگی که ما در ارشاد به آنها مجوز می‌دهیم و به آنها مشروعیت قانونی می‌بخشیم، بسپاریم، گفت: مؤسسه آب و آینه، نمایشگاه را در قالب اجرای یک طرح ارائه داد و الحمدلله طرح قابل قبولی بود. چه بسا سال‌های دیگر مؤسسات دیگری این برنامه را اجرا کنند. تنها مؤسسه‌ای که طرح نمایشگاه را ارائه داد مؤسسه آب و آینه بود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت تخصصی برخی مؤسسات فرهنگی در استان، تصریح کرد: در بحث خصوصی‌سازی باید به این نکته توجه کنیم که این مؤسسات شاید تجربه برگزاری رویدادهای استانی را نداشته باشند، اما این نمایشگاه، قدم اول این مؤسسه است. قطعا این رویداد، آسیب‌شناسی می‌شود و در حال حاضر این آسیب‌ها در حال شناسایی هستند. ما باید حس اعتماد را به مؤسسات خود بدهیم و این ضعف‌ها را با نقد سازنده و دلسوزانه بیان کنیم. ما باید به مؤسسات فرهنگی خود اعتماد کنیم و بودجه را در اختیارشان قرار دهیم. قطعا سال‌های اول کار با ضعف هایی همراه است، اما نباید این ضعف‌ها را تبدیل به مانع کنیم.

انتهای پیام
captcha