مدیران اجرایی موظف به پاسخگویی به مردم هستند
کد خبر: 4064750
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

مدیران اجرایی موظف به پاسخگویی به مردم هستند

دادستان دیوان محاسبات کل کشور گفت: در آذربایجان‌غربی برای پیگیری امور، حل مسائل و مشکلات، همت و هم‎‌افزایی بیشتری لازم است و اصحاب رسانه در خصوص فرهنگ‌سازی برای رشد مطالبه‌گری و تقویت اراده جمعی برای حل مشکلات با رعایت اصل بی‌طرفی تلاش کنند و مدیران اجرایی استان به سوالات مردم در برابر خبرنگاران استان باید پاسخ دهند.

علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کل کشور به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کل کشور 26 خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت اصلی دیوان محاسبات کل کشور در این مقطع زمانی بر مبنای دو اصل فناورانه و مردم‌داری بوده و راس امور دیوان محاسبات کل کشور مردم پایه بودن کارها طراحی شده و برای همین سامانه‌های تلفن 198 که دو طرفه است برای دسترسی به اسناد مالی دستگاه‌های اجرایی و ارتباط پویا با مردم به دستاوردهای قابل توجهی طراحی شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تمجید از فعالیت‌های این مجموعه از سال 1399 تاکنون، حرکت دیوان محاسبات کل کشور را چابک، فعال و خوب ارزیابی کردند که تعبیری ارزشمند محسوب می‌شود.

دادستان دیوان محاسبات کل کشور بیان کرد: ورود این نهاد نظارتی به موضوع ترک فعل مدیران دستگاه‌های اجرایی موضوعی بسیار حائز اهمیت است و دیوان به جای مچ‌گیری کمک و دستگیری از مدیران را سیاست کاری خود می‌داند و یکی از ابتکارات این نهاد نظارتی در حوزه پیشگیری برگزاری جلسات تبیینی برای وزرای جدید است تا مشکلات قبلی وزراتخانه‌های یادآوری شده و از مشکلات جدید پیشگیری شود.

وی ادامه داد: در آذربایجان‌غربی برای پیگیری امور، حل مسائل و مشکلات، همت و هم‎‌افزایی بیشتری لازم است و اصحاب رسانه در خصوص فرهنگ‌سازی برای رشد مطالبه‌گری و تقویت اراده جمعی برای حل مشکلات با رعایت اصل بی‌طرفی تلاش کنند و مدیران اجرایی استان به سوالات مردم در برابر خبرنگاران استان باید پاسخ دهند.

کامیار بیان کرد: رسیدگی به اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در دیوان محاسبات کشور به عنوان یک موضوع فراملی آغاز و محرز شده و برای احیای دریاچه ارومیه بیش از آنچه اعتبار هزینه شده باشد، تبلیغات شده است که بررسی مسائل مختلف آن ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha