اخذ رضایت برای زندانی لردگانی محکوم به قصاص نفس
کد خبر: 4064912
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

اخذ رضایت برای زندانی لردگانی محکوم به قصاص نفس

در آستانه هفته قوه قضائیه، زندانی محکوم به قصاص نفس در شهرستان لردگان با رضایت اولیای دم بخشیده شد.

گذشت از قصاص

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان، اسماعیل باقری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از بخشودگی یک زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در شهرستان لردگان خبر داد.

باقری ضمن قدردانی از بزرگ‌منشی این خانواده لردگانی، افزود: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، ریش‌سفیدان، بزرگان محلی، روحانیون و خانواده شهدا یک زندانی که به اتهام قتل، محکوم به قصاص نفس شده بود و از سال 95 در زندان به سر می‌برد، با رضایت قطعی اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

وی تأسی به آموزه‌های اسلامی در بحث عفو و بخشش را مهم‌ترین دلیل گذشت شاکیان دانست و ادامه داد: گذشت و بخشش، رضايت خداوند را نیز در پی دارد و بهره‌گیری از اين خصلت حسنه که در مردمان خونگرم شهرستان لردگان زبانزد است، در شرع مقدس به عطوفت اسلامی توجه ويژه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب لردگان افزود: این بخشش‌ها در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و امیدواریم خانواده‌ها و ریش‌سفیدان برای اخذ بخشش از خانواده‌های مقتولان تلاش بیشتری معطوف کنند.

باقری ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته و در خردادماه امسال نیز دو مورد اخذ رضایت در پرونده زرین بزرگ‌منشی شهرستان لردگان ثبت شده و شمار گذشت شاکیان در پرونده‌های قتل در این شهرستان به عدد سه رسیده است.

انتهای پیام
captcha