پریشانی و ناکامی آمریکا در منطقه روز افزون شده است
کد خبر: 4069408
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

پریشانی و ناکامی آمریکا در منطقه روز افزون شده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکارش یعنی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه روز افزون شده است، گفت: تداوم ناکامی‌های ایالات متحده را در منطقه می‌توان در صحنه حوادث فلسطین و لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 17 تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکارش یعنی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه روز افزون شده است، گفت: تداوم ناکامی‌های ایالات متحده را در منطقه می‌توان در صحنه حوادث فلسطین و لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد.

وی به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حجاج اشاره کرد و ادامه داد: مضمون این پیام این بود که غرب مستکبر در منطقه‌ حسّاس ما و اخیراً در همه جهان روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها به شکست‌های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری اشاره کرد و گفت: بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها در همه جا جریان دارد این تقابل به وضوح قابل مشاهده است و اکنون درگیری در حوزه سایبری دیده می‌شود.

وی ادامه داد: به ادعای رئیس دایره سایبری رژیم صهیونیستی یک هزار و ۵۰۰ حمله مختلف علیه جبهه داخلی را خنثی کرده است و قطعا بازدارندگی در عرصه سایبری هزینه زیادی برای تل‌آویو خواهد داشت.

آل‌هاشم با اشاره بر اینکه یک گروه هکری به نام عصای موسی به دستگاه‌های امنیتی اسرائیل آسیب رسانده است و بار‌ها به بخش‌های مالی و زیربنایی اسرائیل حمله کرده است گفت: به فضل الهی و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت هر سال که می گذرد رژیم پوشالی صهیونیست ضعیف‌تر می‌شود.

امام جمعه تبریز رعایت حجاب و عفاف را در جامعه ضروری دانست و ادامه داد: برخی می‌گویند حجاب به شما چه ربطی دارد و من را در قبر شما نمی‌گذارند اما واقعیت آن است که یکی از اصول دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه فلسفه حجاب احترام به شخصیت زن است گفت: حجاب امر شرعی و اجتماعی است و آزادی فردی و خواسته شخصی تا جایی راه دارد که به حقوق اجتماعی دیگران ضرر نرساند. میدان برای انتخاب وقتی مجاز است که منع شرعی ندارد.

آل‌هاشم، اضافه کرد: برخی‌ها می‌گویند که من شوهر و پدر و مادر دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند گفت: پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه حرام و حلال دو مقوله شرعی است و تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد گفت: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند، هیچ سود دیگری ندارد.

وی با بیان سوالی از سوی برخی مبنی بر اینکه اگر بی‌حجابی بد است چرا صدا و‌سیما فیلم‌هایی پخش می‌کند که ترویج بی‌حجابی است گفت: صداوسیما و تمام رسانه‌های کشور باید مروج حجاب باشند مگر تقلید شما از صدا و سیما است، حتی خود رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها تاکید کرده‌اند پخش برنامه از صدا و سیما دلیل بر حلیت و مشروعیت آن نیست.

وی اضافه کرد: حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است و دین اسلام واقعا دین برادری و خواهری است و همه موظف به کمک به هم هستیم و سرنوشت‌مان به هم بستگی دارد و هر کسی با اتکا به پول و ثروت خود هر کاری که دلش بخواهد را انجام دهد که دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند.

خطیب جمعه تبریز، در بخش دیگری از خطبه‌ها با طرح این سوال که اهداف قطر از میانجیگری چیست گفت: این کشور برنامه ریزی هایی انجام داده تا نقش خود را در منطقه پیدا کند و آبروریزی و تضعیف شدن جایگاه خودش را در دوران ترامپ برگرداند و بعد از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به ایران، توافق شد تا مذاکرات متوقف شده در وین پس از سه ماه وقفه دوباره از سرگرفته شود و مکان این مذاکرات از وین به دوحه تغییر یافت.

آل‌هاشم یادآوری کرد: بین قطر و عربستان از دیرباز نوعی رقابت وجود دارد در زمان کنونی که عربستان روابط خوبی با ایران ندارد بهترین زمان برای نقش آفرینی قطر است و دوحه تلاش می کند با اتخاذ دیپلماسی مذاکره و میزبانی مذاکرات رفع تحریم ها به اهداف خود برسد.

امام جمعه تبریز، در ادامه خطبه‌ها به مناسبت‌های هفته اعم از روز عرفه و عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: چشاندن شیرینی اعتقاد به ولایت از طریق احیای سنت حسنه رسیدگی به محرومان و گسترش فرهنگ اطعام غدیری بر پایه سفره‌های احسان علوی است.

وی با تاکید بر لزوم وحدت مسلمانان در انجام فریضه حج اظهار کرد: حج تمتع ترکیبی از عنصر سیاسی و معنوی است و دین اسلام این آیین پرشکوه از سیاست و معنویت را تبلیغ می‌کند.

انتهای پیام
captcha