توجه به مسائل اخلاقی در خدمت‌رسانی حوزه سلامت مورد توجه ویژه قرار گیرد
کد خبر: 4070095
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

توجه به مسائل اخلاقی در خدمت‌رسانی حوزه سلامت مورد توجه ویژه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت اخلاق پزشکی گفت: اصل مهم خدمت‌رسانی در حوزه سلامت، توجه به مسائل اخلاقی و برقراری تعامل مناسب با بیماران و مراجعان است که باید مورد توجه تمامی ارائه‌دهندگان خدمت قرار گیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 20 تیرماه در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز حوزه سلامت را گستره‌ای وسیع خواند که تمامی آحاد جامعه را در سراسر استان در برمی‌گیرد و همین امر اهمیت خدمت در این حوزه و تلاش برای توسعه خدمات بهداشت و درمان را مضاعف ساخته است.

وی با بیان اینکه خدمات سلامت به صورت گسترده در حال ارائه است، تاکید کرد: اصل مهم خدمت‌رسانی در این حوزه، توجه به مسائل اخلاقی و برقراری تعامل مناسب با بیماران و مراجعان است که باید مورد توجه تمامی ارائه‌دهندگان خدمت قرار گیرد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به خدمت‌رسانی حوزه سلامت فارس به استان‌های جنوبی کشور، بر اهمیت توسعه منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد.

وی، توسعه زیرساخت‌های سلامت استان فارس را دیگر اولویت کنونی دانشگاه برشمرد و از پیگیری برای افزایش دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی به شیراز با راه‌اندازی سه بیمارستان جدید خبر داد.

حسینی با بیان اینکه عملیات ساخت بیمارستان حضرت صدیقه طاهره(س) در شهرک میانرود شیراز آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد: با این اقدام ضمن توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی در کلان شهر شیراز، زمینه‌های دسترسی مردم تمامی مناطق شیراز به خدمات سلامت تسهیل شود.

در ادامه این نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارشی از خدمات مجموعه سلامت فارس در حوزه‌های مختلف طی ۶ ماه گذشته ارائه کردند و پیرامون راهکارهای پیشبرد بهتر خدمات این حوزه، تبادل نظر شد.

یادآور می‌شود، راه‌اندازی شورای عالی اخلاقی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.

انتهای پیام
captcha