هدف دشمن نفوذ در بین هیئت‌های مذهبی است
کد خبر: 4070787
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

هدف دشمن نفوذ در بین هیئت‌های مذهبی است

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: دشمن امروز برای نفوذ در بین هیئات مذهبی برای از بین بردن اسلام برنامه‌ریزی کرده است.

سیدمهدی عباسعلی پور استاد حوزه علمیه آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی عباسعلی‌پور، استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی 22 تیر در مراسم هفتگی هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی‌خان این شهرستان برگزار شد با اشاره به فضیلت حدیث سلسلة‌الذهب، اظهار کرد: تمام  افرادی که در سند روایت سلسلة‌الذهب آمده، معصوم هستند به همین دلیل به این نام مشهور شده است و امام رضا علیه‌السلام در آن روایت امامت و ولایت را شرط توحید بیان کردند.

وی افزود: دلیل این که امام رضا علیه‌السلام در بین آن همه مردم روایت سلسلة‌الذهب را بیان می‌کنند، این است که در آن عصر آفت شیعه تحببی که فقط به دوست داشتن اهل بیت(ع) بسنده می‌کردند، را تهدید می‌کرد و برخی حتی اشاره کرده‌اند که بنی عباس با استفاده از این ضعف شیعیان توانستند به حکومت برسند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی ادامه داد: امام رضا(ع) با بیان حدیث سلسلة‌الذهب خواست به مردم بفهماند که شرط تکمیل توحید، امامت است و لذا به شیعه اعتقادی نیاز است نه فقط تحببی و امروز هم می‌بینیم که عده‌ای فقط اهل بیت(ع) را دوست دارند اما رفتارشان با حضرات معصومین مطابقت ندارد.

وی با تاکید بر این که دشمن امروز برای نفوذ در بین هیئات مذهبی برای از بین بردن اسلام برنامه‌ریزی کرده است، گفت: روحانیون علاوه بر داشتن اعتقادات محکم باید پای منبری‌هایشان را هم شیعیان اعتقادی تربیت کنند و لذا امام رضا علیه‌السلام، مردم را به لزوم عمل به بیانات حضرات معصومین دعوت کرد.

حجت‌الاسلام عباسعلی‌پور با اشاره به این که تعبد به کتاب الهی و سنت ائمه، شهود و تحقیق از راه‌های رسیدن به یقین است، گفت: حتی اگر به تعبد و شهود هم عمل نکنیم، صدها کتاب در حقانیت شیعه و حضرات معصومین و اهل بیت(ع) به رشته تحریر در آمده است که کتاب الغدیر از شاهکارهای علامه امینی، احقاق‌الحق شوشتری در ۱۵ هزار صفحه در بحث امامت و.... از نمونه‌های بارز این کتب است.

وی با بیان اين که در هیچ مکتبی مثل شیعه معارف الهی و دینی وجود ندارد، افزود: غدیر به عنوان امتداد توحید تا دنیا هست باقی خواهد ماند و به همین دلیل امام رضا علیه‌السلام ولایت را شرط توحید عنوان کردند.

 

انتهای پیام
captcha