غدیر با هیچ روز دیگری قابل مقایسه نیست
کد خبر: 4071005
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

غدیر با هیچ روز دیگری قابل مقایسه نیست

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه باید غدیر را گرامی‌ داشت، گفت: این روز جشن ولایت و امامت است و با هیچ روز دیگری قابل مقایسه نیست.

امام جمعه موقت زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان،‌ حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی، امام جمعه موقت زنجان، ظهر امروز، ۲۴ تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: روز امامت و ولایت باید زنده نگه داشته شود. این روز با هیچ روز دیگری قابل مقایسه نیست.

وی به‌ ضرورت شناساندن زوایای مختلف غدیر به‌ مردم اشاره کرد و یادآور شد: غدیر روزی برای ادامه‌ حکومت اسلامی است و در این روز بود که پیامبر گرامی اسلام جانشین خود را به مردم معرفی کرد.

خطیب موقت نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مناسبتی که در پیش رو داریم روز عید غدیر خم است، بیان کرد: روز عید غدیر بالاتر از هر عیدی است. روز امامت و ولایت باید زنده نگه داشته شود؛ چرا که این روز با هیچ روز دیگری قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه عید غدیر‌ خم دارای آداب و اعمال خاصی است، گفت: غسل کردن، پوشیدن لباس‌های نیکو، خواندن زیارت امین‌الله، خواندن دعای ندبه، صله رحم، اطعام مومنین، روزه گرفتن و خواندن نماز عید غدیر از اعمال مستحب این روز است.

موسوی با تاکید بر اهمیت عید غدیر خم برای شیعیان، عنوان کرد: اهمیت و گرامی‌داشت این روز به دلیل انتصاب حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) به عنوان وصی و جانشین بلافصل حضرت محمد (ص) است؛ زیرا امامت را به وجود آورد و ادامه راه رسالت بود. واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. در این واقعه پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند؛ مأموریتی که انجام آن به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود و کوتاهی در مورد آن باعث از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌شد.

خطیب موقت نماز جمعه زنجان در ادامه به ایام پیش‌ رو اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵ ذی‌الحجه برابر با ۲۴ تیرماه، روز ولادت با سعادت امام علی‌النقی الهادی (ع) است؛ ایشان مدت ۳۳ سال امامت شیعیان را بر عهده داشت و زیر نظر حاکمان عباسی در سامرا زندگی می‌کرد. دومین‌ مناسبت در ۲۰ ذی‌الحجه است این روز سالروز ولادت امام هفتم امام موسی‌کاظم (ع) است.

موسوی با بیان اینکه قانون اساسی بخش مهمی از قوه قانون‌گذاری جمهوری اسلامی است، تصریح‌ کرد: روز ۲۶ تیرماه مصادف با سالروز تاسیس شورای نگهبان است. اگر شورای نگهبان قانونی را تایید نکند آن قانون قابل اعتنا نیست. 

وی عنوان کرد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، همه‌پرسی و انتخابات و تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی از وظایف مهم شورای نگهبان است.

موسوی ادامه داد: شورای نگهبان قانون اساسی ۱۲ عضو دارد که ۶ نفر فقیه توسط مقام معظم رهبری و ۶ نفر حقوقدان با معرفی رئیس قوه‌ قضاییه و تصویب مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha