مشاعره علوی در بوشهر
کد خبر: 4071575
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

مشاعره علوی در بوشهر

به همت بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، مشاعره علوی در این شهر با هدف ترویج فضایل مولا علی(ع) در قالب شهر و در 3گروه 5نفره برگزار شد.

مشاعره علوی

به گزارش ایکنا از بوشهر، مسابقه مشاعره علوی، به مناسبت عید غدیرخم امروز ۲۶، تیرماه به همت بنیاد بین المللی غدیر و با همکاری دانشگاه‌های خلیج فارس و آزاد بوشهر و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن اجتماعات دانشکده نفت دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محفل مشاعره علوی با تلاوت قاری بین‌المللی سید عباس هاشمی آغاز شد و با خوش آمدگویی دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه یافت.

حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان و حاضرین در این جلسه از همکاران برگزار کننده این محفل تشکر کرد و گفت: عید بزرگ غدیرخم در روایات به برترین عید امت اسلامی تعبیر شده و با نام‌های متعددی از جمله اشرف الاعیاد و اعظم الاعیاد از آن یاد می‌شود.

وی با اشاره به چند روایت در وصف عظمت این عید ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرماید: اگر گمان می‌کنید که خداوند روزی عظیم تر از این روز را قرار داده است بخدا سوگند که چنین نیست.

تیمور یزدان شناس، مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بوشهر نیز اظهار کرد: پس از بررسی‌ها و ارزیابی های صورت گرفته از بین ۵۰ نفر داوطلب، ۳ گروه ۵ نفره انتخاب شده و به مشاعره علوی راه یافتند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان از میان داوطلبان آقا و خانم بین ۱۵ تا ۲۳ سال بوده‌اند که از میان قشر دانش آموز، دانشجو و طلبه هستند و در این مسابقه به رقابت می‌پردازند.

یزدان شناس هدف از برگزاری مشاعره علوی را ترویج فضایل امام علی(ع) بیان کرد و افزود: سعی داریم در این محفل به ابعاد شخصیتی مولا علی(ع) و معرفی ایشان در قالب شعر بپردازیم.

در پایان مسابقه مشاعره علوی، زهرا جمالی حائز رتبه اول این مسابقه، علیرضا جمالی و محمدجواد شهریور به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و از شرکت کنندگان در این رقابت تجلیل شد. 

خبرنگار: آتنا جعفری

انتهای پیام
captcha