تشییع پیکر مطهر ۲ مرزبان شهید در بانه + عکس
کد خبر: 4072322
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

تشییع پیکر مطهر ۲ مرزبان شهید در بانه + عکس

پیکر مطهر ۲ مرزبان شهید ستوان دوم مهدی محمدی نسب و استوار دوم علی فاضلی شاد روز گذشته، ۲۹ تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم بانه تشییع شد.

تشییع پیکر شهید مرزبانی در بانه

به گزارش ایکنا از کردستان، طی مراسم باشکوهی پیکر پاک و مطهر ۲ تن از شهدای مرزبانی با حضور ائمه جمعه و روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معزز این شهیدان، خانواده‌های شاهد و ایثارگر و اقشار مختلف مردم عصر روز گذشته، 29 تیرماه در شهرستان بانه تشییع شد.

سرهنگ رضا شیراوژن، معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی فراجا در مراسم تشییع این دو شهید والا مقام اظهار کرد: شب گذشته مرزبانان غیور ایران اسلامی در راستای حراست از کیان ایران اسلامی حین پایش نوار مرز با افراد مسلح تروریست که قصد داشتند از دو نقطه مرزی در هنگ‌های پاوه و بانه وارد کشور شوند مواجه، که با آتش سنگین و مقابله مقتدرانه مرزبانان مانع از نفوذ تروریست‌‎ها به داخل کشور شدند.

وی افزود: در این دو عملیات مرزبانان دلیر ایران اسلامی موفق به انهدام یک گروهک تروریستی و کشف مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی فراجا یادآور شد: در این عملیات‌ها دو نفر از دلاور مردان مجاهد مرزبانی به نام‌های ستواندوم مهدی محمدی نسب و استواردوم علی فاضلی شاد به فیض شهادت نائل آمدند.

در مراسم تشییع پیکر مطهر این دو شهید والامقام، کاروان شهدای فرماندهی مرزبانی بانه با نواختن مارش و ادای احترام نظامی با همرزمان شهیدشان خداحافظی کردند.

شرکت‌کنندگان در این آیین با نثار فاتحه و اهدای شاخه گل ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا از مقام شامخ این شهدا تجلیل به عمل آوردند.

گفتنی است؛ پس از برگزاری مراسم بدرقه و استقبال از کاروان شهدای مرزبانی بانه، پیکر این شهیدان گرانقدر میهن اسلامی ایران برای خاکسپاری به محل زادگاه‌شان منتقل شدند.

انتهای پیام
captcha