برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی زندانیان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4072397
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی زندانیان چهارمحال‌وبختیاری

نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی با هدف ترویج بازی‌های بومی و محلی و افزایش سلامتی جسمی و روحی زندانیان استان، امروز ۳۰ تیرماه در زندان شهرکرد برگزار شد.

ورزش های بومی محلی زندان های چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان، نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی با هدف ترویج بازی‌های بومی و محلی و افزایش سلامتی جسمی و روحی زندانیان استان، امروز ۳۰ تیرماه در زندان شهرکرد برگزار شد.

محمدسعید سخاوت، رئیس زندان شهرکرد در افتتاحیه این مسابقات با اشاره به همزیستی دیرینه اقوام و فرهنگ‌های مختلف در استان گفت: بازی‌های بومی در فرهنگ غنی مناطق مختلف استان ریشه دارد و نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: زندان‌های استان بستر مناسبی برای احیای بازی‌های بومی محلی است و می‌کوشیم با ترویج این بازی‌ها علاوه بر ایجاد سلامت روحی و جسمی زندانیان استان در جهت صیانت و معرفی فرهنگ اصیل استان گام برداریم.

سخاوت همکاری بیشتر هیئت‌های مختلف ورزشی با زندان‌های استان را خواستار شد و ادامه داد: اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی زندانیان استان با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار در رشته‌های چوب‌کشی، چوب‌بازی ، هفت سنگ و طناب‌کشی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مسئولان زندان‌های استان، رئیس و کارشناسان هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی زندانیان استان حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha