آغاز مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در کرمان
کد خبر: 4072654
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

آغاز مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در کرمان

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه کرمان بیان کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امورخیریه از دو روز گذشته آغاز شده و تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد.

آغاز مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در کرمان

حجت‌الاسلام مصطفی بساوند، رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه کرمان در حاشیه برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امورخیریه که در امام‌زاده محمد(ع) شهر کرمان در حال برگزاری است در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان گفت: این مرحله از مسابقات از دو روز گذشته آغاز شده و تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مسابقات مرحله شهرستانی در پنج شهرستان‌ کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و زرند برگزار می‌شود، افزود: متسابقین شهرستان بردسیر، بافت‌، رابر و ارزوئیه در سیرجان مسابقه خواهند داد. مسابقات شهرستان‌های راین و شهداد در شهر کرمان برگزار می‌شود. شهرستان‌های کهنوج، قلعه‌گنج، بم و ریگان با محوریت جیرفت مسابقات را برگزار می‌کنند و شهرستان‌های کوهبنان، راور به میزبانی شهرستان زرند مسابقات را برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام بساوند با بیان اینکه سال گذشته کل متسابقین استان نزدیک به ۹۰۰ نفر بودند، گفت: این آمار امسال با افزایش ۱۰۰ درصدی به بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

وی افزود: متسابقین در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، رشته‌های آوایی تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کرده‌اند که مسابقات تفسیر به صورت مجازی در تاریخ ۱۲ مرادماه برگزار خواهد شد.

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه کرمان با بیان اینکه مسابقات اذان در مرحله شهرستانی برگزار نخواهد شد، گفت: نفرات اول تا سوم در هر شهرستان مشخص می‌شود و متسابقین پس از کسب حد نصاب لازم می‌توانند در مسابقه مرحله استانی که نیمه دوم مرداد ماه برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تعداد بانوان متسابق بیشتر از آقایون بوده است، گفت: در شهر کرمان از ۴۰۰ نفر شرکت‌کننده بیش از ۲۵۰ نفر بانوان بودند به همین دلیل مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امورخیریه در شهر کرمان در دو روز(اول و دوم مردادماه) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha