غرب برای تضعیف اراده‌ها از ابزار رسانه سوء‌استفاده می‌کند
کد خبر: 4077588
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

غرب برای تضعیف اراده‌ها از ابزار رسانه سوء‌استفاده می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: غرب به دنبال پمپاژ ناامیدی و تضعیف اراده زن و مرد ایرانی است و برای اینکه بتواند بستر جنگ نظامی را فراهم کند از ابزار رسانه استفاده سو می‌کند، همانطور که از زن به‌عنوان فمینیسم استفاده ابزاری می‌کند.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۱ مردادماه قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند اظهار کرد: یک وجه مهم سواد رسانه‌ای چگونگی استفاده از پیام‌رسان‌هاست که تحلیل درستی از محتوای منتشر شده در فضای مجازی داشته باشیم تا با انتقال محتواها کمک کار دشمن نباشیم.

وی ادامه داد: ۱۷ مرداد سالگرد شهید خبرنگار صارمی است که به همراه شهید ناصری در مزار شریف افغانستان به دست بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند و این روز با نام خبرنگار نامگذاری شده تا از زحمات خبرنگاران سپاسگزاری صورت پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از مسئولان با توجه به ظرفیت رسانه‌ها درخواست کرد: مسئولان آنچه که رسانه‌ها اقدام و گره‎گشایی می‌کنند صادقانه پیگیری کنند و مردم هم از رسانه‌ها به‌عنوان پل ارتباطی بین خود و مسئولان استفاده کنند.

فرخنده با بیان اینکه خراسان‌جنوبی از دیرباز در حوزه رسانه ظرفیت‌های غنی را در خود پرورش داده که از مهم‌ترین آنها پدر علم ارتباطات پروفسور معتمد نژاد است،  یادآور شد: با ۱۵۰ رسانه فعال در استان شاهد ظرفیت بسیار خوبی در مجموعه رسانه استان هستیم.

وی یادآور شد: استکبار جهانی تمام تلاش و توان خود را در حوزه منابع مالی و انسانی و امکانات تجمیع کرده‌اند تا جای شهید و جلاد را در نگاه جوان مؤمن انقلاب اسلامی و جهان اسلام تغییر دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: غرب با استفاده از ابزار پیش‌برنده رسانه به دنبال پمپاژ عملیات روانی در جوامع اسلامی است تا در نبرد اراده‌ها با ضعیف کردن اراده جوان پرورش یافته در دامن پاک انقلاب به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

فرخنده ادامه داد: دشمن به دنبال برجسته‌سازی است تا نگاه کلان را از جوان ما بگیرند آنچه در کلان نظام و انقلاب اتفاق افتاده است هم پیش روندگی انقلاب اسلامی و هم پیش برندگی انقلاب را نشان می‌دهد و همزمان عقب ماندگی‌هایی که به دلیل ضعف مدیریتی عده‌ای قبل و بعد انقلاب صورت گرفته است که باید به آن توجه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در همین حوزه خیانت‌ها را اگر کسی از آن دم بزند در حوزه هولوکاست و اقدامات نظام سلطه محکوم است اما اگر کسی در جمهوری اسلامی به مبانی انقلاب خیانت کند و برخورد شود بحث حقوق بشر را مطرح می‌کنند و این کار نظام سلطه است.

وی بیان کرد: ۹۷۹ میلیون دلار دشمن هزینه شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کند آیا دنبال حل مشکلات مردم است پس چرا وقتی مردم نیاز به واکسن پیدا می‌کنند غربی‌ها حاضر به ادای حق مسلم نمی‌شوند و رسانه‌های غربی برای سلامت مردم احساسات نگرانی نمی‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: غرب به دنبال پمپاژ ناامیدی و تضعیف اراده زن و مرد ایرانی است و برای اینکه بتواند بستر جنگ نظامی را فراهم کنند از ابزار رسانه استفاده سو می‌کند، همان‌طور که از زن به عنوان فمینیسم استفاده ابزاری می‌کند.

فرخنده با بیان اینکه حساسیت جایگاه رسانه و توجه به نیروهای رسانه‌ای اهمیت و ارزش والایی دارد و ضروری است، تصریح کرد: حادثه قطار مشهد یزد در طبس اتفاق می‌افتد اولین خبری که از حادثه مخابره بشود سرنوشت‌ساز است می‌توانند تنظیم‌کننده تیتر خبر رسانه غربی باشد و می‌تواند رسانه جمهوری اسلامی باشد و جلوی توطعه دشمن را بگیرد که باید اورژانس رسانه‌ای هم جزو تیم‌های حاضر در صحنه باشد.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم در این شرایط این‌ جسارت و شجاعت را به خرج داده تا برای حل مشکلات اقتصادی جراحی اقتصادی را آغاز کند مردم همراهند اما رسانه غرب شیطنت می‌کند تا بین نگاه مردم و مسئولان فاصله ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: دشمن هزینه می‌کند تا راه خدا را سد کند اما غافلند که اراده خدا بر مدار دیگری قرار گرفته است؛ جایگاه رسانه با توجه به سیاست‌های غرب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و رسانه باید طبق گفته مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نهال امید را در جامعه بکارد و محاصره تحقیقاتی دشمن را بشکند.

دیدار چهره به چهره مردم با مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی و برپایی میز خدمت در مصلی نماز جمعه بیرجند به مناسبت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار از دیگر برنامه‌های امروز بود.

انتهای پیام
captcha